Minus Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Heisann.. Har akkurat formatert og installert Windows XP Home-edition på en Acer Aspire 5100. Alt har gått kjempefint, bortsett fra internett. Tror jeg har lastet ned og installert rett driver fra denne siden: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5100.html Når jeg setter i en nettverkskabel, kommer tilkoblingsikonet, og når jeg drar den ut, står det at en nettverkskabel er koblet fra. Men når jeg åpner Mozilla Firefox, står det at den ikke klarer å koble til. Jeg skjønner ingenting, og kunne trengt litt hjelp. Hvis denne er plassert feil, si ifra så skal jeg få den flyttet. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Har du lastet ned alle de driverne jeg har merka av der? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Ja, men fortsatt fungerer det ikke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Hvilken ipadresse har du når du er tilkoblet. Sjekk at du får IP, gateway og DNS. (CMD, IPCONFIG /ALL) Lenke til kommentar
Minus Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Ip-adresse: 0.0.0.0 Nettverksmaske: 0.0.0.0 Standard Gateway: DHCP-server: 255.255.255.255 Er noe av det som står.. Da sitter jeg på trådløst nett, men kablet nett virker altså ikke. Merkelig dette her! Endret 23. mars 2008 av GoodKat Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Det var merkelige tall som hverken er tildelt av router eller Windows (169.xxx). Siden du får kontakt trådløst vil jeg tippe at det er driver som ikke fungerer. Når du er koblet opp trådløst kan du jo prøve å oppgradere driveren med Win update? Lenke til kommentar
maheath Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Evt. prøv å kjøre den nettverks-wizarden i XP, den fikser ofte innstillingene. Kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> Opprette en ny tilkobling og så gå gjennom alle valgene der. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Kjørte Win Update, og nå virker det. SP2 og noen patcher er installert! Takk for hjelp folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå