Gå til innhold

GeForce 9800gx2 3D-Mark06 @ TG08

Anbefalte innlegg

Synes denne scoren var litt direkte skuffende jeg...

CPUen skal være god for 4.6-4.7GHz på luft til 3DMark(og ja, jeg vet dere fikk 4.4GHz stabilt i OCCT, og dessuten hadde vi tilgang til tørris og et bedre HK), RAMen burde være god for 1100MHz+++ 4-4-4-12 uten alt for mye spenning.

9800GX2'en testet dere 3DMark-stabil med 650MHz på core første gang jeg var bortom, med vifta på auto, men gangen etterpå kjørte dere 630MHz med vifta på maks, og nektet meg å sette core opp til 650? Som DP sier, alle(hvertfall få som ikke klarer det) klarer 700-750MHz på core...

Men, det var morro å få teste kortet uansett. ;) Et av de første kortene som er tilgjengelige i Norden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
poenget var å bli de første i Europa med over 20k i 3dmark 06, og det klarte vi med glans.

det var en annen som hadde klart 26k , men scoren lå ikke på futuremarks hjemmeside så jeg antar at den ikke er godkjent da den ikke lå på futuremark.

Bullshit. Når dokke virkeleg for teste et sånt kort, er det berre å kjøre det på maks. At lucifer89 står der å seie til meg og Sindre at dokke tar det steg for steg.. Eller dokke begynte på 4,4 på CPU og kom ikkje dokke vidare... Dokke kunne ha kjørt tørris på CPU. Altså eg hadde et ferdig isolert abit IP35 pro som var god for 590 fsb, har også eit maxiumus formula. Vi hadde også tørris og rør, skikkeleg rør. Men likevel gjorde ikkje dokke det. Vel, når både dp bekreftar at dokke berre kjørte på 630 på core mens alle andre har kjørt på 750 forstår eg heller ikkje...

Så egentleg syns eg atr runet dokkas var ikkje særleg imponerande, med en qx9650 og gx2.

Dokke skraut oppi veret om ram brikkene, men ka kjørte dokke dne på? Maks 1000 5-5-5-12??

Men det var fett at dkke fekk teste kortet før så mange, så nå får eg håpe på at wheelman gjer ein skikkeleg test fremfor å sette sånne teite mål om vere først i europa. Lykke til!

Lenke til kommentar
Der har vi det... Scoren til tråd starter sugde maks altså...? :p

Ja. :p Disse kortene er fryktelig CPU-limited, og det sier seg selv at 4.4GHz og et tåpelig lavt klokket kort ikke holder... Selv med alt på luft burde 24k være innen rekkevidde, og med CPU på tørris/LN2 burde nærmere 25k være godt mulig.

Det verste var nok at dere holdt kortet helt for dere selv. Jeg ble nærmest fysisk skubbet vekk når jeg kom for å sjekke frekvensene og tweak i Rivatuner.

Haakon(DP) klarte dessuten over 22k med single 8800GTS(EN av kjernene til 9800GX2) og QX9650 på LN2...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Ja. :p Disse kortene er fryktelig CPU-limited, og det sier seg selv at 4.4GHz og et tåpelig lavt klokket kort ikke holder... Selv med alt på luft burde 24k være innen rekkevidde, og med CPU på tørris/LN2 burde nærmere 25k være godt mulig.

Det verste var nok at dere holdt kortet helt for dere selv. Jeg ble nærmest fysisk skubbet vekk når jeg kom for å sjekke frekvensene og tweak i Rivatuner.

Haakon(DP) klarte dessuten over 21k med single 8800GTS(EN av kjernene til 9800GX2) og QX9650 på LN2...

kremt....

22380 eller noe..

Lenke til kommentar

Haakon(DP) klarte dessuten over 21k med single 8800GTS(EN av kjernene til 9800GX2) og QX9650 på LN2...

kremt....

22380 eller noe..

Stemmer. :) det var ~500 poeng mindre enn de fikk med 9800GX2...

Lenke til kommentar

ok for å stoppe litt av diskusjonen så stoppe hovedkortet på 400fsb og cpu ville ikke ha multi på 12x så det ble 11x

derfor så lav klokk på cpu

vi burde også ha kjørt på vista etter det jeg forstår pga SLI

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
ok for å stoppe litt av diskusjonen så stoppe hovedkortet på 400fsb og cpu ville ikke ha multi på 12x så det ble 11x

CPU hadde vi kjørt på opp til 14x multi tidligere, så den var ikke problemet. Det måtte isåfall vært buggy bios på Gigabyte-hovedkortet.

SLi har ingenting med saken å gjøre, da den er intern på GX2-kortet. Scoren på over 23k tilsier også at den interne SLi'en på GX2 funket som den skulle. Med Vista ville scoren sunket noe.

Lenke til kommentar

CPU hadde vi kjørt på opp til 14x multi tidligere, så den var ikke problemet. Det måtte isåfall vært buggy bios på Gigabyte-hovedkortet.

SLi har ingenting med saken å gjøre, da den er intern på GX2-kortet. Scoren på over 23k tilsier også at den interne SLi'en på GX2 funket som den skulle. Med Vista ville scoren sunket noe.

angående SLI

kortet kjører sli og dette var aktivert i driverne

biosen kan mye mulig vere bugget. da fsb heller ikke gikk over 400.

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
Jeg kjører det Gigabytekortet as we speak, på 450 FSB.. :p

Hvorfor kjørte dere ikke 11.5 i multi da?

sist jeg sjekket så yter diverse kort innen samme serie forskjellig.

men vi kjørte vilten på NB på alle mulige frekvenser uten å komme +1 fsb over 400

så stabilt at vi kunne kjøre mark

Lenke til kommentar
Will do :D

Kjører Server 2008 x64 ;)

Finner du drivere som funker med Server 08 da?? Har Server 08 selv, men fant ikke de driverne jeg trengte for å få overklokket skjermkortet.

Edit: Må innrømme at jeg ikke husker helt om det var driveren til selve skjermkortet jeg ikke fikk til, men var noe med skjermkortet! Var sent på natten @ TG :blush:

Forøvrig synd at dere ikke klarte bedre score med GX2-kortet. Var det en grunn til at alle ikke fikk prøve det? Og det å kjøre kjernefrekvensen på 630 fordi dere ville være først i Europa på luftkjøling blir for dumt! En 3DMark-run hvor alt ikke er makset føles som waiste of time for meg :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...