backup Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) I min web-site under asp.net 2.0 er en del websider beskyttet med et username og et password satt i web.config filen inne i <credentials ...> under <authentication mode="Forms">. Dette username og password gir tilgang til alle dem beskyttede aspx-websidene. Det jeg imidlertid lurer på er om det er mulig i web.config filen å gi username og password til spesifikke aspx-sider, som for eksempel at username = "per" og password ="persen" gir tilgang til bare ole.aspx, mens username ="nils" og password ="nilsen" gir kun tilgang til fritz.aspx. Endret 22. mars 2008 av backup Lenke til kommentar
backup Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Problemet er løst! Brukte <location path = ..., <authorization>,<system.web> og <allow users="..." og <deny users=".*" for hver side som skulle ha spesifikt username og password. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Syntes det der hørtes ut som en utrolig tumlete måte å validere brukere jeg, men... Lenke til kommentar
backup Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 I min kontekst funker det greit nok, det gjaldt nemlig bare 3 websider som skulle ha spesifikke username og password. Det tok 3 minutter å legge dette inn i web.config filen, det er ok nok for meg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå