Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn slår seg av og på, og jeg kommer ikke inn

Anbefalte innlegg

Det begynte med noe som virket som om tastaturet var ødelagt; bokstavene ble til tegn, og da jeg skulle skrive innlegg i diverse internettforum, låste skrivefeltet seg.

Det er mulig det er to ting som har skjedd samtidig.

Deretter begynte nemlig PCn å slå seg av. Den kommer frem til der jeg skal skrive inn passordet til brukeren min. Av og til rekker jeg å skrive inn passord, men får da beskjed om "Ikke tilgang". Andre ganger slår den seg av og starter på nytt av seg selv. Hvis jeg lar den stå, holder den på slik hele tiden.

Jeg prøvde å kjøre scan etter virus og spyware før den låste seg helt, men nå får jeg jo ikke gjort stort siden jeg ikke kommer inn.

Er det noe jeg kan gjøre? Noen som vet hva det kan være? PCn er forholdsvis ny, så det skal ikke være pga slitasje el.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst...dumper den ut det fysiske minnet?

EDIT:Du kommer ikke inn i Windows nei, Velg F8 i oppstarten når NTLDR lastes og deaktiver automatisk omstart, om den fremdeles starter seg på nytt da er det sannsynligvis pga maskinvarefeil.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Windows er konfigurert til å dumpe ut det fysiske minnet ved feil til c:\windows\minidump forresten. Etter du har konfigurert Windows til å Deaktiver automatisk omstart sjekker du om den starter på nytt fremdeles, Er dette en bærbar? Er dette Windows XP?

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Vel om det Vista er jeg sannelig ikke sikker hva som er hurtigtasten til å komme seg inn i Boot manageren.

Boot manageren er det som får igang Windows...denne er operativ altså før du ser denne "Loade" baren til Windows Vista. Så du kan prøve å trykke som en gal på f8 FØR denne loade bar'en kommer og se om Boot manageren kommer opp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...