Lsass Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Hei dere, er hos bestemor. hoh hun har ikke gjort noe, men her om dagen da hun skulle inn på vg.no, fikk hun beskjed om at dette ikke gikk... nå er jeg på besøk og hun får bare en "begrenset tilkobling". ip'n jeg får av modemet/routeren er local. jeg får heller ingen dns eller gateway.. derfor får jeg vel heller ikke koblet meg til routeren/modemet. men da jeg kobler til wirelessen til naboen som er open så får jeg internett uten noen problemer.. har prøvd å restarte routeren. reparere, refreshe, renewe ipconfig'n og hele pakka.. screenshot følger med, jeg vet virkelig ikke hva som er galt! hjeeelp? =D Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 funker kanskje om jeg setter fast ip osv? som feks; fast ip --> 192.168.0.102 standard gateway 192.168.0.1 etc? er en d-link router Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Den adressen du får er en som windows tildeler seg selv om den ikke har kontakt med en DHCP server. Prøv å koble til modemet med en kabel, da får du utelukket om det er det trådløse nettverket som roter det til. Ellers så er det ikke annet å prøve å resete hele ruteren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Sm JJ sier så vil nok en reset av routeren trolig fikse problemet. Dette gjøres normalt ved å sette i en pennespiss i et lite hull bakpå router i ca 10 sek. Når du ikke får kommunikasjon med routeren så kan det skyldes kryptering eller at den har valgt en høyere kanal enn du har på PC. Dette kan skyldes at router velger kanal automatisk og setter seg til 12-14 som du ikke behøver å ha på PC (avhengig av om du har USA, EU eller Japan som land i programvare). Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Den funket jo før. Og mormor har ikke rørt eller gjort noe, bare skrudde på pcen og deretter funket det ikke som jeg skrev så har jeg allerede restartet modemet/routeren flere ganger - uten at det hjelper.. har også disablet trådløsen, så den slår ikke inn.. routeren/modemet til mormor har heller ikke noe trådløstilkobling.. hele greia er egentlig et mysterie.. tilogmed prøvd å bytte tp-kabler.. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ser fra tid til annen at ruterbokser går i lås. En restart pleier å løse problemet, men fra tid til annen må man resette hele sulamitten og sette den opp på nytt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Det kan også være feil krypteringsnøkkel som ligger inn i PC. Man kan ikke alltid forklare ting som skjer, men det skal da gå an å få rettet problemet. Har jobbet mye på en plass med plenty data og sambandsutstyr. De har det med å få hikke tilsynelatende uten noen spesiell grunn fra tid til annen og da er en god gammel restart eller reset standardløsningene. Når du får forbindelse med en annen router så bør du resette deres (ikke bare restarte) og se om det hjelper i første omgang. Endret 23. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anders- Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det kan også være feil krypteringsnøkkel som ligger inn i PC. Ser ikke akkurat som han har en trådløs forbindelse Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Kan være feil på kabel. Kan være rouetr som har tatt natten (hvis det er en router før modemet). Kan være modemet som må resettes. Uansett 169-adresse viser at PCen ikke finner noen DHCP-server som kan tildele den en ip-adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå