Gå til innhold

Valg mellom to Asus maskiner evt. andre merker


Irre

Anbefalte innlegg

Noen som har synspunkter på disse to laptopene? Sistnevnte virker veldig fristende, men finner ikke noen tester på de.

 

ASUS V1S 15.4"WSXGA+, Go8600,C2D T7700,2 GB,250GB,DVD±RW,WLAN/BT,VB

(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342921)

 

ASUS M50Sa 15.4"WSXGA+,ATI HD3650 1 GB, T9300,3 GB,320GB,DVD±RW,11n WLAN,BT,VHP

(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347712)

Endret av Irre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan er Asus kvalitetsmessig? Fikk nettopp høre at Asus (og Acer, er vel samme produsenten?) ikke er så veldig bra.

Er det et annet merke som er å foretrekke? Er ikke så veldig mange norske tester å lese, og de som er, det er som regel billige maskiner i 5-6000 kroners-klassen.

Lenke til kommentar

Men ASUS M50Sa ser ut til å ha eget talltastatur, som vanlige frittstående tastatur har. Og maskinen er "bare" 15,4 tommer. Betyr det at alle tastene på tastaturet er litt mindre enn på andre vanlige laptoper for å få plass til alt?

Hadde vært fint om noen som har denne laptopen kunne kommet med sine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Men ASUS M50Sa ser ut til å ha eget talltastatur, som vanlige frittstående tastatur har. Og maskinen er "bare" 15,4 tommer. Betyr det at alle tastene på tastaturet er litt mindre enn på andre vanlige laptoper for å få plass til alt?

Hadde vært fint om noen som har denne laptopen kunne kommet med sine erfaringer :)

 

En 17" er fysisk større, og får dermed plass til et "fullt" tastatur, 15,4" er fysisk mindre og har derfor ikke plass til "num-pad'n". Knappene er det ingen merkbar størrelse forskjell på.

Lenke til kommentar
En 17" er fysisk større, og får dermed plass til et "fullt" tastatur, 15,4" er fysisk mindre og har derfor ikke plass til "num-pad'n". Knappene er det ingen merkbar størrelse forskjell på.

 

Men ser man på bildet, så kan det ikke være annet enn et nummertastatur på høyresiden der.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347712

 

wow, det er ganske uvanlig for en 15,4" :D Sjekk om du finner noen anmeldelser av PC-en, og evnt om de har noe å si på tastaturet. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå hatt M50SA i ca 3 uker, knallmaskin.

 

*ATI HD3650 yter omtrent samme som Nvidia 9500GS (Jeg fikk litt høyere 3DMark06 med HD3650 sammenlignet med en Asus M50SV som bruker Geforce 9500GS, men forskjellen er minimal).

*Asus og Acer er to forskjellige produsenter. Asus er klart bedre på mange områder (sammenlignet M50SA mot Acer 5920G siden jeg har begge).

*Byggekvaliteten på Asus er meget bra, om jeg har denne oppfattelsen om 3 år vil tiden vise, men så langt virker den bedre enn det meste annet jeg har hatt.

*Ja M50SA har fullverdig numpad, og tastene på tastaturet er ikke merkbart mindre av den grunn, men tastaturet fyller hele bredden på maskinen.

*Maskinen er svært stillegående (også sammelignet med Acer 5920g).

 

Det eneste negative som er verdt å nevne spesifikt er batterilevetiden, rett under 2 timer på maks batterisparing, og ca 1 time 20 min ved spilling er litt svakt, min Acer 5920g klarer 3,5 timer på sparing og ca 2,5 timer ved spilling - men nå er asus'en en del kraftigere også.

Jeg er heller ikke helt fan av "pianolakk" designet flere produsenter bruker nå til dags på bærbare, TV'er osv, fingermerker synes med en gang :S

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...