Crossfire Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Hei, Jeg har satt opp en no-ip konto og installert apache. Har konfigurert no-ip til å redirect port 80 til 8080 og åpnet denne på routeren. Alt funker egentlig, bortsett fra en ting - når jeg skriver inn no-ip adressen min, blir jeg riktignok redirectet og websiden kommer opp, men browserens adressebar forandrer seg til ip adressen. Hvordan kan jeg gjøre slik at den tekstlige adressen blir værende, og ikke en stygg og "bookmark-fiendtlig" ip? edit2: se post #3, port 80 ikke blokkert allikevel. Men ville fortsatt vært interessant å se hvordan det kunne løses Endret 22. mars 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Det pleier å være en innstilling på kontoen hos leverandøren av dynamisk IP som ordner dette, ivertfall har jeg det på min konto på dyndns.org Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Har en mistanke om at det skyldes min instilling "Port 80 Redirect", standard instilling er jo "DNS Host (A)". Men jeg er nødt til å bruke redirect da min ISP blokkerer port 80... Må da finnes en workaround her? EDIT: humm, ISP blokker ikke port 80 allikevel fant jeg ut, så problemet eksisterer forsåvidt ikke lenger. Hadde allikevel vært interessant å vite hvordan man kunne fixet det. Endret 22. mars 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå