Gjest Guest_simon_* Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Hei er en gutt på 17år, og har fått uklart syn på det ene øyet. Dets kjedde ved at jeg og en kompis "lekte sloss" litt og han slang ut en ull tøffel mitt i øyet på meg. Da den traff gjorde det forferdelig vondt og tårene fosset ut med en gang+ at jeg ikke klarte å åpne øyet (sikkrt bare fordi det var vondt). Men da jeg skulle åpne øyet var deler av øyet litt hvitt og "tåkete" og det var fortsatt vondt. Nå har det gått ca 15-30min og hele øyet mitt er uklart av hvit tåke, og jeg klarer ikke å se noe i det heletatt(bare sterke lys). Og det begynner å mørkne litt(hvis jeg tar hånda 5cm foran meg blir det helt svart) Smerten har kommet bort litt, men jeg så meg i speilet og øyet mitt har blitt rødt på noen steder og man kan se slike "blodårer" mye tydeligere enn før. Pluss at jeg har fargen blå grå på øynene mine, vell mitt har blitt mere brunt/rødt. Og pupillen min har utvidet seg mye mere enn det andre. Vær så snill å svare med en gang dere har tid, fordi jeg begynner å bli urolig, og hvis det er noe alvorlig så må jeg sjekke det snarest. Og hvis det er noe jeg kan gjøre for å forbedre skaden så gi tips med en gang er dere snill. MvH urolig gutt Lenke til kommentar
Gjest Guest_Simon_* Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 kom deg til legen! Serriøst? på vei til å bli blind? :O Lenke til kommentar
lamial Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Er jo ikke sikkert du er i ferd med å bli blind, men hvis du drar til legen nå, så kanskje han kan forebygge det evnt. berolige deg. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 kom deg til legen! Serriøst? på vei til å bli blind? :O Nei, du er nok ikke det, men det er uansett ikke noe å ta sjansen på! Det er øyet og synet ditt vi snakker om. Mister du synet på ene øyet kan/vil livskvaliteten synke! Så kom deg til legen og la han se på det. Mest sannsynelig trenger det bare ro, men det kan være mer seriøst også. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Ingen her på forumet vet hva som feiler øyet ditt, det vet en lege. Nytter ikke sitte her og håpe på å få nøyaktig diagnose av forumnerder som aldri har satt et bein på legeskolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå