Gå til innhold

Hvordan redde drømmebilde med dårlig fokus?


Anbefalte innlegg

Ok. tenkte å begynne å bidra litt mer enn tidligere. Jeg bruker veldig mye tid på foto. Særlig databehandling. Bildene mine viser nok ikkje dette, men skal skjerpe dette inn kraftig. Tenkte å dele et program alle ikkje vet om.

 

Først.

 

I boken digital foto i praksis står det at å rette opp dårlig fokus, så langt har ikkje dataalderen kommet. Men nå har jeg testet focus magic på flere bilder med store fokus problemmer, og programmet gjør en svært svært god jobb.

 

Sjekk det ut, kanskje du også kan redde noen gode bilder, men fokus, som ødlegger mye

 

 

Takk for oppmerksomheten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fokus Magic har jeg liggende på hd (takk til riktig), men har enda ikke installert. Det virker som om det kan være en god ide, hvis det fungerer såpass bra som du skriver her.

 

PM. Som alt annet virker det ikkje på alt. husk å stille kor du vil ha rettet opp fokus, og bruk plug in til fotoshop, så går arbeidet mye lettere.

 

Men som sagt, ikkje forvent at alt blir like bra. Som plugins for david sitt arbeid, blir slett ikkje alt bra. På samme måte som ikkje alle bilder gjør seg å fjerne støy på osv, men jeg ble overrasket!

Lenke til kommentar
Har du noen eks. før/etter.

Det er noe jeg skall se på når jeg får tid og lyst.

Selv jeg har noen bilder som ikke er sylskarpe.

 

 

får slenge ut noe seinere. å legge ut bilder her har jeg ikkje giddet å lære meg. virket like tungvindt som facebook??!?

 

Men sjekk på hjemmesiden til programmet, ligger masse der i alle fall.

Lenke til kommentar
får slenge ut noe seinere. å legge ut bilder her har jeg ikkje giddet å lære meg. virket like tungvindt som facebook??!?

Finnes ikke vankskelig - det er bare å lese bruksanvisningen :) Burde vært pensum ...

 

Tom

Det er faktisk utrolig enkelt. Ingen hosting og slik tull. Jeg gidder ikke hosting og slikt, for det er vanskelig og tungvint. Jeg forstod hvordan det virket fra dag 1, og det var min første erfaring med fora, uansett type.

Lenke til kommentar

Etter en rask test fikk jeg ikke akkurat kjempe resultater...

 

Hvis du legger en god del tid inn i prossessen kan du vel kanskje hente frem litt bedre resultater, men trur det kommer ann på bildet også...

 

Her er iaf 2 before/After eksempler jeg fikk, av 2 vidt forskjellige uteavfokus bilder.

post-139142-1206297422_thumb.jpg

post-139142-1206297427_thumb.jpg

post-139142-1206297430_thumb.jpg

post-139142-1206297437_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Etter en rask test fikk jeg ikke akkurat kjempe resultater...

 

Hvis du legger en god del tid inn i prossessen kan du vel kanskje hente frem litt bedre resultater, men trur det kommer ann på bildet også...

 

Her er iaf 2 before/After eksempler jeg fikk, av 2 vidt forskjellige uteavfokus bilder.

 

eirik. å få godt fokus på bilder som bør gå rett i bosset, er jaggu ikkje lett. Ser ikkje vitsen med å prøve engang.

 

men anb alle å ta bilder (ansikter) med dårlig, fokus, og lære seg hvordan man gjør det, så kan man lett bli overrasket!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du sier at dataalderen ikke har kommet så lang, og det har den heller ikke. Kan ikke si jeg er imponert av dette. Ufokuserte bilder er ufokuserte bilder. Å få et ufokusert bilde fokusert på PC-en er et dødt prosjekt. Det er jo alltids lov å prøve :p

 

har du prøvd selv? Eller er det bare snakk? mange med meg synes dette fungerte fint, men man må selvsagt se bildene ann, og ikkje starte med så idiotiske eks som over her.

 

om du ser på bilde av bilen, er det så dårlig at jeg ikkje engang ville brukt programmet der.

Lenke til kommentar
Du sier at dataalderen ikke har kommet så lang, og det har den heller ikke. Kan ikke si jeg er imponert av dette. Ufokuserte bilder er ufokuserte bilder. Å få et ufokusert bilde fokusert på PC-en er et dødt prosjekt. Det er jo alltids lov å prøve :p

 

har du prøvd selv? Eller er det bare snakk? mange med meg synes dette fungerte fint, men man må selvsagt se bildene ann, og ikkje starte med så idiotiske eks som over her.

 

om du ser på bilde av bilen, er det så dårlig at jeg ikkje engang ville brukt programmet der.

 

 

 

 

Aksje, du har snakket om at du jobber med et eksempelbilde ganske lenge nå. Kommer det?

Lenke til kommentar
Du sier at dataalderen ikke har kommet så lang, og det har den heller ikke. Kan ikke si jeg er imponert av dette. Ufokuserte bilder er ufokuserte bilder. Å få et ufokusert bilde fokusert på PC-en er et dødt prosjekt. Det er jo alltids lov å prøve :p

 

har du prøvd selv? Eller er det bare snakk? mange med meg synes dette fungerte fint, men man må selvsagt se bildene ann, og ikkje starte med så idiotiske eks som over her.

 

om du ser på bilde av bilen, er det så dårlig at jeg ikkje engang ville brukt programmet der.

 

ja, snart. bare snakk om dager no.

 

 

Aksje, du har snakket om at du jobber med et eksempelbilde ganske lenge nå. Kommer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...