Gå til innhold

Abit IP35-E og Raptor problem.

Anbefalte innlegg

Har brukt hele natta på å finne ut at mitt Abit IP35-E kort ikke funker stabilt med min 74GB Raptor og at det er et kjent problem som er "umulig" å løse.Maskina består ellers av 8800GTS 512MB og 4GB corsair.ddr2 CPU.E8500.PSU Corsair 620W.hx.Dilemmaet mitt nå er slik at jeg har to valg.1.kjøpe ny HD som er raskest mulig men ikke Raptor.Håper på forslag til kjappe disker.Alt.2 blir nytt hovedkort slik at jeg får brukt Raptoren.Ønsker forslag til hovedkort som garantert takler raptoren.Jeg skal ikke klokke.Bruker kun et skjermkort.Hva er smartest å gjøre for å få kjappest mulig maskin? Jeg elsker den Raptoren pga farta den loader BF2 brett på men fins det like raske disker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, det finnes ingen andrre like raske disker ved mindre du skal regne med skamdyre SCSI disker eller MTRON pro SSDen (som også er uaktuellt dyr).

2 (eller flere) rimelige "standard" disker i RAID-0 vil dog slå en raptor på alt utenom søketid. Dessuten finnes det også nå en del enkelstående disker som er ganske så nært ytelsen til raptor (utenom søketiden).

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg bruker Raptor på et Abit IP35-Pro.

Er det en jumper på disken din ? Min er uten jumper,aner ikke om det kan ha noe å si.Satt inn en Raptor av gamlemodellen og det ser ut til å virke.Den hadde en jumper plassert helt til høyre.Får prøve å se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Raptor på et Abit IP35-Pro.

Er det en jumper på disken din ? Min er uten jumper,aner ikke om det kan ha noe å si.Satt inn en Raptor av gamlemodellen og det ser ut til å virke.Den hadde en jumper plassert helt til høyre.Får prøve å se om det kan hjelpe.

Jeg tror det er noen pinner til å sette umpere på, men det er ingen jumpere montert. Fulgte heller ikke med jumpere. Den rett og slett bare virka med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...