Gå til innhold

Mulighet for deltidsjobb offshore?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er interessert i å starte og jobbe offshore, men er usikker på om det finnes deltidsstillinger offshore?

Har kun artium vgs utdannelse + en del jobb erfaring innenfor diverse sektorer.

Om det er noen mulighet for å jobbe hver helg f.eks, eller en uke av og på. Har nemlig studier ved siden av.

Noen som har noe kjennskap til dette, og kan komme med noen tips? Gjerne folk som har erfaring.

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg er interessert i å starte og jobbe offshore, men er usikker på om det finnes deltidsstillinger offshore?

Om det er noen mulighet for å jobbe hver helg f.eks, eller en uke av og på. Har nemlig studier ved siden av.

Noen som har noe kjennskap til dette, og kan komme med noen tips? Gjerne folk som har erfaring.

Det er nok ikke mulig. Man henter kun personer ut for ett par dager om det er veldig krise. Du kan jo søke catering da, da får du 2 uker på og 4 uker av. Det kan jo passe greit med studier vist du studerer 3-4 uker når du er hjemme, og 2-3 timer offshore ?

Lenke til kommentar
Hei!

Det er nok ikke mulig. Man henter kun personer ut for ett par dager om det er veldig krise. Du kan jo søke catering da, da får du 2 uker på og 4 uker av. Det kan jo passe greit med studier vist du studerer 3-4 uker når du er hjemme, og 2-3 timer offshore ?

Hei og takk for raskt svar! :) Kjempehyggelig av deg å informere meg om dette. Ja, det kan virke så absolutt interessant. Spørsmålet er bare om det er snevert med arbeidsplasser for catering, med mindre man har relevant utdanning. Jeg studerer juss, men har verken sett eller hørt at det finnes jobber offshore relatert til dette studiet.

I hvert fall, hvordan bør jeg gå frem for å få meg en jobb innen catering offshore? Noen spesielle plattformer eller suply båter, som har spesielt behov for dette? Tusen takk for svar. Forresten, stilles det noe krav til sikkerhetskurs man må ha vært igjennom, før man kan starte å jobbe offshore?

Lenke til kommentar

Hei igjen !

Catering firmaet som jobber for oss heter Ess. Jeg har dessverre ingen anelse på hvordan mulighetene er for jobb. Når det kommer til krav så kreves det ett GSK-GK, altså ett Grunnleggende sikkerhetskurs. Innen catering tror jeg ikke det er normalt å ta kurset før man søker på jobb, slik mange gjør innen brønnborring. Det beste du kunne gjort var å evt ringe eller sende en mail/brev til dem.

Lykke til vist det viser seg at det er noe som kunne passe på siden av studiene =)

Edit: Det er liten sjangse for at du finner en relevant linje til juss offshore. De fleste advokater sitter på HQ onshore.

Endret av Vbrattla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...