hanspeei Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg er på utkikk etter en ny bærbar, og ønsker meg noe ala følgende spesifikasjoner: -fortrinnsvis 14" skjerm (evt. 12" eller 13.3") -God oppløsning (høyere enn 1280x800) -Støysvak -Pris rundt 6000 kr. Maskinen skal hovedsaklig brukes til skolearbeid (som i mitt tilfelle innebærer programmering), noe arbeid i Photoshop, Illustrator, InDesign osv., og musikk og film. Har sett på Dell Vostro 1400, som egentlig tilfredstiller mine krav. For kr. 6437,50 inkl. frakt og MVA får jeg: -Intel® Core™ 2 Duo Processor T8100 (2.10 GHz, 3 MB L2 cache, 800 MHz FSB) -Ekte Windows Vista™ Home Premium -1 års grunnleggende garanti - service neste arbeidsdag er inkludert -14.1" WXGA+ (1440 x 900) TFT skjerm med TrueLife™- widescreen -Matt Jet Black med 2,0 megapikslers kamera -2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024] -250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk -128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS -Fast, intern 8X DVD+/-RW-stasjon med programvare -6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) Synes dette virker som et bra tilbud, men finnes det noen alternativer dere kan anbefale? Leser også at man kan få tilbud/rabatter fra Dell-selgere på telefon. Er det noen av dere som vet hva man kan forvente seg av slike tilbud? Er det snakk om avslag i pris, eller at de legger til utstyr gratis(i så fall; hvilket?)? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Leser også at man kan få tilbud/rabatter fra Dell-selgere på telefon. Er det noen av dere som vet hva man kan forvente seg av slike tilbud? Er det snakk om avslag i pris, eller at de legger til utstyr gratis(i så fall; hvilket?)? På det oppsettet der kan du ikke regne med å få noe rabatt, legger du til ting som feks. service så kan det hende. Lenke til kommentar
hanspeei Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 På det oppsettet der kan du ikke regne med å få noe rabatt, legger du til ting som feks. service så kan det hende. OK, takk for svar. Noen andre som har noen kommentarer/alternativer? Lenke til kommentar
entonic Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har selv en Vostro 1400 dog med litt svakere skjermkort. Den sitter godt skrudd sammen og tastaturet er godt. Hadde problemer en stund med piping fra hovedkortet men det kom dem og fikset. Ellers en god og fin maskin Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ville valgt et 9 cellers batteri. Byttet selv ut min Inspirion 6400 med 9 cellers batteri i en HP dv2625 som bare har 6 cellers. Savner 4-5 timers opptid når jeg er ute å reiser. Lenke til kommentar
hanspeei Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Har selv en Vostro 1400 dog med litt svakere skjermkort. Den sitter godt skrudd sammen og tastaturet er godt. Hadde problemer en stund med piping fra hovedkortet men det kom dem og fikset. Ellers en god og fin maskin smile.gif Høres bra ut. Hvilket batteri har du, og hvordan er batteritiden? Ville valgt et 9 cellers batteri. Byttet selv ut min Inspirion 6400 med 9 cellers batteri i en HP dv2625 som bare har 6 cellers. Savner 4-5 timers opptid når jeg er ute å reiser. Skulle gjerne kjøpt med 9 cellers batteri, men det var ikke dessverre ikke et alternativ på konfigureringssidene. Får vel heller kjøpe et senere dersom jeg ser at batteritiden er for dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå