Nanny 911 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Skal kjøpe meg en ekstern HD men klarer ikke velge hvilken. Valget står mellom Seagate og Western Digital hvilken HD bør jeg velge, og hvorfor? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 den billigste, fordi begge er gode Lenke til kommentar
jajaja1 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har selv WDen og er veldig fornøyd med den, stillegående og pålitelig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Har begge selv. Har eSata/USB/FW-versjonen av Seagaten og den fungerer ypperlig. Stille og rolig og kan også fungere som bordlampe. WD-en hadde jeg nesten glemt. Den bare står og virker. Merker ikke noe til den bortsett fra litt harddisklyder når den spinner opp etter å ha slått seg av (spinner automagisk ned etter en viss tid med.. uhm, ikke-bruk). Edit: Lyset til seagaten er behagelig og rolig. Ikke noe blinkende jallaflash. Endret 23. mars 2008 av sedsberg Lenke til kommentar
thadon Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har seagate nå (første eksterne jeg har hatt), den er stille den. Ikke fått noen problemer Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg kom hjem fra TG, og 4 WD disker ser ut til å ha tatt kvelden. Har også en haug med Seagate-disker (7200.10-serien), og de funker fint enda. Aner lite om hvorfor WD-diskene mine døde, men ser heeelt klart ut som at seagate sine er mer robuste, hvertfall mot det WD-diskene døde av. Tror at WD-diskene er en tanke stillere, men hvis du er heldig med Seagate'n din så kan den være MUSEstille den og. Litt mer variabelt mtp støynivå fra Seagate. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Jeg har en 500GB Samsung-disk og kjøpte en ny WD Caviar disk på samme størrelse på TG, og innbiller meg at den bråker mye mer. Blir irritert over at den arbeider nå, og har allrede bestemt meg for at Samsung er mitt merke. Hvordan Seagate funker har jeg ingen formening om, men Samsung er trygt. Edit: Så selvfølgelig at det er snakk om ekstern, Samsung har kanskje ikke mye eksternt å by på. Endret 26. mars 2008 av Ultrag Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Svaret er like klart som amd eller intel, nokia eller sony ericson, det går på smak og behag. Ta det du liker best, jeg ville gått for WD<3 Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg har et Qnap-kabinett (Qback 35S USB/eSata) og Barracuda ES 500(ST3750640NS) Dette komboen har koster litt mer enn ferdige enheter, men den er nesten helt lydløs og ES-disken har 60mnd garanti og skal være mere robust enn de vanlige barracudadiskene. (1200 000 timer vs. 750 000 timer) Sammen med Qnap følger det med enkel og grei software, brakett for ekstern eSatakontakt samt eSATA kabel. Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå