Stone77 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Heisann! Jeg har følgende: K7T Turbo2 VIA133A hovedkort AMD Athlon XP1800+ (1,53ghz) GeForce4 MX440 64mb 512mb Sounblaster live Value 17 giga hd (skal byttes snart) Jeg har veldig lyst til å overklokke... og ønsker å lære meg litt. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få mest mulig ut av dette oppsettet? Jeg er helt grønn, så jeg vil aller helst ikke prøve meg frem selv, men gi meg heller noen "regnestykker" som gjør at jeg kan beregne noenlunde hva maskinen vil tåle. Har noen andre nøyaktig det samme oppsettet som allerede er overklokket og kan gi meg en step-by-step guide på hva jeg gjør? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei, du kan helt fint teste deg fram til hva maskinen tåler selv, det er bare å øke fsb'n med 2 og 2 mhz og se om du kommer inn i windows og får kjørt 1 min med 3dmark-ett-eller-annet, når 3dmark kræsjer har du klokket for langt. (klokk ned igjen, 2-4 mhz på fsb'n og prøv å kjør testen i en time eller to) har prøvd å klokke nettopp det oppsettet du har, fikk det opp i 143fsb. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 De har en overklokkings guide her på overklokking.no sjekk ut den Lenke til kommentar
Stone77 Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Ok takker. Skal se hva jeg får til. Vil jeg merke noe stor forskjell i spill/windows etc, eller er det så og si umulig å se forskjell for andre enn de med et trent øye? Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Du vil nok merke litt forskjell, men det kommer helt ann på hvor langt du kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå