Shoo Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Bare litt nysgjerrig på det her jeg... Hvem er det folket rangerer som de beste og mest solide playmakerne samt de mest kreative i dagens fotball? Her er mine kandidater: 1: Riquelme - Han er utvilsomt den mest solide playmakern og en av de mest kreative man finner i dagens fotball. Riquelmes pasningskvaliteter, overblikk, lagarbeid og kreativitet er utvilsomt noe av det mest følsomme og forbløffende man har å se på pr. i dag, syns jeg. Ikke noe overraskelse at han er foran Pirlo. Bare synd at han ikke greide å markere seg skikkelig i Europa da. 2: Pirlo - Milan sin eminente pasningsfyr som det oser kreativitet og kvalitet ut av, altså. For meg så er det utvilsomt den nest beste playmakern og kreative spilleren etter Riquelme. Begge har dessuten svært så følsomme frispark som ofte skaper problemer for forsvaret. 3: Xavi - En spiller som har vært for mye av og på, men allikevel en av de mest solide man har pr. i dag. 4: Kaka / Fabregas - Disse er ganske så lik hverandre når det kommer til kreativitet og pasninger, så det er rene fryd å se på når de strør lekre stikkere til lagkameratene. Andre eminente playmakere og kreative spillere det er verdt å nevne: - X. Alonso - Juninho - Rosicky - Veron Blir spennende å se hva dere har å si samt hvordan dere setter opp listene... PS: Prøv å være så objektiv som mulig... Endret 22. mars 2008 av Shoo Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 1. Fabregas - Han er ethvert lags drøm. Et overblikk som svært få har og en fot av rent gull. 2. Kaka - nok sagt 3. Pirlo De jeg kommer på i farten bare. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Fabregas bedre enn Pirlo? :!: Pirlo > alt av defensive playmakere. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg liker Fabregas ikke ert meg da ;(. Kaka er en offensiv playmaker så jeg foretrekker han egentlig foran Pirlo. Lenke til kommentar
GoldenGoal Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) 1. Xavi - Ingen over, ingen ved siden av. Har virkelig stått frem i år som Barcelonas uten tvil beste spiller. 2. Fabregas - Har vært fantastisk god i år. Tatt ansvar etter at Henry forlot for Barca. 3. Pirlo - En super playmaker fra sin litt tilbaketrukne midtbanerolle. Ikke like god i år på et Milan lag som har skuffet stort. 4. Guti - Veldig undervurdert som spiller. På sitt beste er han fantastisk, men er litt ujevn. 5. Deco - Han har ikke vært noe god i år, men jeg kan ikke la være å ta han med. Når han er i form er ingen i nærheten av ham som playmaker. 6. Riquelme - Jeg er nødt til å ha med en 6. plass også. Riquelme er en fantastisk offensiv fotballspiller som dessverre ikke har slått ut i full blomst i Europa. Nå tilbake i Boca. Endret 22. mars 2008 av GoldenGoal Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Må egentlig dele listen opp i to 1. Defensive playmakere 1. Pirlo, trenger ikke begrunnelse 2. Fabregas 3. Riquelme, noen vil si at han er offensiv men han henger ofte litt tilbake og slår pasninger 4. Cambiasso 5. Xavi 6. Carrick 7. Pizarro 8. Liverani 9. Guti 10. Corini 2. Offensive playmakere 1. Totti, se på den fyren. Høyeste gjennomsnitt suksessfulle hælpasninger i en kamp som jeg noen gang har sett. Kan slå den forløsende pasningen med venstre eller høyre. Blir satt opp på taktikken som spiss men faller ofte ned litt og spiller playmaker 2. Kaka 3. Iniesta. Maken til undervurdert spiller. Har et utrolig blikk og kanskje de lureste løpene jeg har sett en spiller ta. 4. Scholes 5. Deco 6. Lampard Midtbanespillere som jeg ikke helt visste om skulle på defensiv eller offensiv: Aquilani Gerrard Se på denne videoen hvis dere skal ha begrunnelse for Tottis plassering eller vil se en generelt god video Edit: Glemte link til video Endret 23. mars 2008 av Jeg_ruler Lenke til kommentar
gaggy Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 den videon var ufatterlig bra Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Må egentlig dele listen opp i to1. Defensive playmakere 1. Pirlo, trenger ikke begrunnelse 2. Fabregas 3. Riquelme, noen vil si at han er offensiv men han henger ofte litt tilbake og slår pasninger 4. Cambiasso 5. Xavi 6. Carrick 7. Pizarro 8. Liverani 9. Guti 10. Corini 2. Offensive playmakere 1. Totti, se på den fyren. Høyeste gjennomsnitt suksessfulle hælpasninger i en kamp som jeg noen gang har sett. Kan slå den forløsende pasningen med venstre eller høyre. Blir satt opp på taktikken som spiss men faller ofte ned litt og spiller playmaker 2. Kaka 3. Iniesta. Maken til undervurdert spiller. Har et utrolig blikk og kanskje de lureste løpene jeg har sett en spiller ta. 4. Scholes 5. Deco 6. Lampard Edit: Glemte link til video Det han sa, bare at Gerrard er helt klart offensiv å nr 3. Og lista mangler Arteta og Ballack Lenke til kommentar
GoldenGoal Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Må egentlig dele listen opp i to1. Defensive playmakere 1. Pirlo, trenger ikke begrunnelse 2. Fabregas 3. Riquelme, noen vil si at han er offensiv men han henger ofte litt tilbake og slår pasninger 4. Cambiasso 5. Xavi 6. Carrick 7. Pizarro 8. Liverani 9. Guti 10. Corini 2. Offensive playmakere 1. Totti, se på den fyren. Høyeste gjennomsnitt suksessfulle hælpasninger i en kamp som jeg noen gang har sett. Kan slå den forløsende pasningen med venstre eller høyre. Blir satt opp på taktikken som spiss men faller ofte ned litt og spiller playmaker 2. Kaka 3. Iniesta. Maken til undervurdert spiller. Har et utrolig blikk og kanskje de lureste løpene jeg har sett en spiller ta. 4. Scholes 5. Deco 6. Lampard Midtbanespillere som jeg ikke helt visste om skulle på defensiv eller offensiv: Aquilani Gerrard Se på denne videoen hvis dere skal ha begrunnelse for Tottis plassering eller vil se en generelt god video Edit: Glemte link til video Videoen var bra den, men de fleste spillere kan virke syke på slike skrytevideoer. Bare søk på alle de andre spillerne som er nevnt i denne tråden på youtube. Når det er sagt, så er Totti en bra spiller. Verdens beste playmaker? Tidliger kanskje. Men nå spiller han stort sett spiss. Ellers må jeg si at jeg er ganske uenig i ditt syn på flere av spillerne. Riquelme ER ikke defensiv playmaker. Jeg vil heller ikke si at Fabregas, Xavi og Guti er dette. Selv om de kan diskuteres litt mer en Riquelme. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Må egentlig dele listen opp i to1. Defensive playmakere 1. Pirlo, trenger ikke begrunnelse 2. Fabregas 3. Riquelme, noen vil si at han er offensiv men han henger ofte litt tilbake og slår pasninger 4. Cambiasso 5. Xavi 6. Carrick 7. Pizarro 8. Liverani 9. Guti 10. Corini 2. Offensive playmakere 1. Totti, se på den fyren. Høyeste gjennomsnitt suksessfulle hælpasninger i en kamp som jeg noen gang har sett. Kan slå den forløsende pasningen med venstre eller høyre. Blir satt opp på taktikken som spiss men faller ofte ned litt og spiller playmaker 2. Kaka 3. Iniesta. Maken til undervurdert spiller. Har et utrolig blikk og kanskje de lureste løpene jeg har sett en spiller ta. 4. Scholes 5. Deco 6. Lampard Edit: Glemte link til video Det han sa, bare at Gerrard er helt klart offensiv å nr 3. Og lista mangler Arteta og Ballack Jepp. Arteta skulle vel vært på listen over offensive playmakere selv om han drar seg ganske mye ut til høyre til å være en typisk playmaker. Ballack kan også diskuteres om er offensiv eller defensiv. I VM 2006 spilte han jo sykt bra som defensiv playmaker mens han til vanlig spiller litt mer offensivt. Lenke til kommentar
gaggy Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Andrea Pirlo uten tvil. Du så hvor viktig han var i 06VM, mannen var vel MoM finalen å. Han opprettholder en ufatterlig ro som gjør etthvert lag godt. Og en playmaker uten like. Lenke til kommentar
M_Jern93 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ronaldo Messi Anderson Kaka Hargreaves Pirlo Riquelme Lenke til kommentar
Enrico-tom-rozz Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg synes verdens 10 beste playmakere er: 1. Xavi 2. Fabregas 3. Gerrard 4. Totti 5. Iniesta 6. Pirlo 7. Lampard 8. Riqueleme 9. Camoranesi 10. Kaka Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg synes verdens 10 beste playmakere er:1. Xavi 2. Fabregas 3. Gerrard 4. Totti 5. Iniesta 6. Pirlo 7. Lampard 8. Riqueleme 9. Camoranesi 10. Kaka Camoranesi? Spiller vel høyre kant. Greie spillere, er kun litt uenig med rekkefølgen Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 1: C.Ronaldo - kan starte opp et angrep alene, og komme frem og støte inn målet på slutten!! 2: C.Fabregas - Dessvere er en Arsenal spiller så høyt, men han er ung og god. 3: F.Lampard - Kan til tider kanskje være den beste playmakeren i verden!!! 4: Xavi - Midtbane motoren til Barca, kommer neppe til å forlate dem, bra for Barca!!! 5: F.Ribery - Franck skal ha en del av æren for at B.München ligger høyt oppe i år!!! 6: J.Riquelme - Synd at han stakk til Boca, forhåpentligvis tilbake til Europa i sommer!!! 7: A.Pirlo - Defensivt brilliant, blir nok ut karrieren i AC Milan 8: S.Gerrard - Eneste grunnen atved Torres at Liverpool ligger på fjerde plass i år!!! 9: F.Gago - Tatt Spania med storm, blir en stor stjerne om noen år!!! 10: T.Frings - Playmaker på det tyske landslaget, utrolig god defensivt og offensivt Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 1: C.Ronaldo - kan starte opp et angrep alene, og komme frem og støte inn målet på slutten!!2: C.Fabregas - Dessvere er en Arsenal spiller så høyt, men han er ung og god. 3: F.Lampard - Kan til tider kanskje være den beste playmakeren i verden!!! 4: Xavi - Midtbane motoren til Barca, kommer neppe til å forlate dem, bra for Barca!!! 5: F.Ribery - Franck skal ha en del av æren for at B.München ligger høyt oppe i år!!! 6: J.Riquelme - Synd at han stakk til Boca, forhåpentligvis tilbake til Europa i sommer!!! 7: A.Pirlo - Defensivt brilliant, blir nok ut karrieren i AC Milan 8: S.Gerrard - Eneste grunnen atved Torres at Liverpool ligger på fjerde plass i år!!! 9: F.Gago - Tatt Spania med storm, blir en stor stjerne om noen år!!! 10: T.Frings - Playmaker på det tyske landslaget, utrolig god defensivt og offensivt http://en.wikipedia.org/wiki/Playmaker Her er definisjonen. Kantspillere vil sent bli kalt playmakere Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 1: C.Ronaldo - kan starte opp et angrep alene, og komme frem og støte inn målet på slutten!!2: C.Fabregas - Dessvere er en Arsenal spiller så høyt, men han er ung og god. 3: F.Lampard - Kan til tider kanskje være den beste playmakeren i verden!!! 4: Xavi - Midtbane motoren til Barca, kommer neppe til å forlate dem, bra for Barca!!! 5: F.Ribery - Franck skal ha en del av æren for at B.München ligger høyt oppe i år!!! 6: J.Riquelme - Synd at han stakk til Boca, forhåpentligvis tilbake til Europa i sommer!!! 7: A.Pirlo - Defensivt brilliant, blir nok ut karrieren i AC Milan 8: S.Gerrard - Eneste grunnen atved Torres at Liverpool ligger på fjerde plass i år!!! 9: F.Gago - Tatt Spania med storm, blir en stor stjerne om noen år!!! 10: T.Frings - Playmaker på det tyske landslaget, utrolig god defensivt og offensivt http://en.wikipedia.org/wiki/Playmaker Her er definisjonen. Kantspillere vil sent bli kalt playmakere "playmakers are not constrained to a single position - creativity is the only true requirement". Dvs. at kantspillere kan være playmakere? Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Jeg for binner en offensiv playmaker som en spiller som beveger seg fritt offensivt. Dvs at han kan være både høyre, venstre og sentral i en kamp. Rart ingen nevner Elano forresten. Endret 5. mai 2008 av Rexacurz Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jaja men at cronaldo skal være verdens beste playmaker den går jeg ikke helt med på. "Intuition is another key element of a playmakers' game, as they need to know where different players are at different times, without taking too long to dwell on the ball." den siste setningen der går vel ikke helt i spann med cronaldo. Ellers er det vel de som er mer kjent for sine assists enn sine egne mål noe veldig få kantspillere egentlig er. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Må egentlig dele listen opp i to1. Defensive playmakere 1. Pirlo, trenger ikke begrunnelse 2. Fabregas 3. Riquelme, noen vil si at han er offensiv men han henger ofte litt tilbake og slår pasninger 4. Cambiasso 5. Xavi 6. Carrick 7. Pizarro 8. Liverani 9. Guti 10. Corini Nå har da Guti aldri vært en veldig deffensiv playmaker. Offensiv de lux i forhold. Mine favoritter urangert: -Gago. Fantastisk talent som er er god både deffensivt og offensivt. Har et godt skuddbein hvis han treffer godt også -Guti. Veldig god, men har vært litt rufsete i et par sesonger fra 2003-2006. Knallgod i form, flink til å sende stikkere. Veldig undervudert som nevnt tidligere. -Diego. Har ikke sett at han har spilt mye men, det jeg har sett har vært veldig bra. God offensiv. -Fabregas. Bare liker fyren og det han gjør -Senna vært veldig god de siste sesongene og jobber hardt. Så har man så klart flere som er nevnt fra før som det ikke trengs å skrives noe om: Kaka, Pirlo, Gerrard, Lampard, Zidane ( han var ekstremt god), Gattuso? +++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå