salms Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Hei folkens, først så får jeg bare si fra, jeg er ganske blank på dette med overklokking og tweaking, men etter å ha kjøpt meg noen nye komponenter(ooops, ble visst en helt ny pc til slutt) så føler jeg ikke at den gir det jeg har forventa av ytelser. La oss starte med systemet! Hele herligheten er pakket inn i et Lian-Li aluminium støydempet kabinett Strømforsyning: MIST, 1000W, ATX 2.2, avtagbare kabler Hovedkort: ABIT IP35 PRO Prosessor: Core 2 Quad Q6600 Minne: 2stk Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4, Kit w/two BallistiX 1024MB Skjermkort: PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3 Systemdisk: Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 OperativSystem: Windows Vista Ultimate x64 ························································································· Etter å ha brukt PC-en en stund med stort sett fornøyd mine, så har jeg de siste dagene prøvd å kjørt noen tester på den og samtidig prøvd å aktivt legge merke til ytelsene. I går kveld kjørte jeg 3Dmark06 med de innstillingene som er der når jeg starter programmet, og scoren ble på 13727. Dette er vel noe skuffende med tanke på hardwaren min? Jeg brukte det medfølgende µGuru til å klokke cpu'n min litt, og etter en ny runde i 3DMark scorte jeg 15047. Så da lurer jeg på, hva mer skal jeg gjøre for at PC-en skal yte litt mer som forventet? Jeg turte ikke justere noe annet enn multiplyern(ExtClk i µGuru) i tillegg til å øke volten bittelitt på enkelte steder(til verdier µGuru selv bruker i en fabrikkoppsatt "Turbo mode"). Alle innspill som kan hjelpe meg videre opp på scoren i 3DMark mottas med stor takk Endret 22. mars 2008 av salms Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Hva slags CPU kjøling har du kjøpt? du bruker vel ikke box kjølern? (da kan du ikke forvente deg så mye, kanskje 8% om du vil beholde CPU'n) Radeon skjermkortet kan du klokke til 878Mhz/1024(hvertfall Sapphire sitt)... husker ikke hvilket prog.. men det er jo bare å prøve seg fram og google it.. OC CPU i Bios, det er greit... men husk kjøling og sjekk temperatur ofte.. Endret 22. mars 2008 av Djenzn Lenke til kommentar
salms Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg bruker originalkjøleren enda ja, men sitter konstant og følger med på tempen, og cpu tempen har enda ikke vært over 55 grader.. hva slags kjøler anbefaler du(ikke vann)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå