lilfire Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 er ute etter er script som "pinger en ip adresse på en bestemt port. vis svar, åpen, ikke svar, nede MVH Lilfire Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 fsockopen() funker nok. <?php $host = 'domene.no'; $port = 80; $timeout = 2; $fp = fsockopen( $host, $port, $errno, $errstr, $timeout); if( $fp === FALSE ) { echo "{$host} er offline"; } else { echo "{$host} er online"; } ?> Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Hva er det du er ute etter? Å sjekke om en adersse svarer på en ICMP echos request (aka ping)? Eller vil du sjekke om en adresse svarer på en forespørsel på en bestemt port (f.eks 80)? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 fsockopen() funker nok. <?php $host = 'domene.no'; $port = 80; $timeout = 2; $fp = fsockopen( $host, $port, $errno, $errstr, $timeout); if( $fp === FALSE ) { echo "{$host} er offline"; } else { echo "{$host} er online"; } ?> fungerte nesten men fikk Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to dayham.sytes.net:411 (Connection timed out) in /home/lilfire/public_html/ping.php on line 9 dayham.sytes.net er offline som output den warningen skulle jeg vært foruten @kaffenils: jeg er ute etter å vise status på tjenester på hjemmesiden. om du kjenner igjen porten jeg bruker i koden over ser du at at det blant annet handler om dc. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Legg til @ forran fsocketopen, altså $fp = @fsoketopen ... for å undertrykke feilmeldingen Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 fungerte kjempe fint akkurat dette jeg så etter har et spørsmål til da. har satt det hele inn i en tabell hvordan får jeg satt bgcolor på den cella scriptet ligger i? vis online grønn, offline rød? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå