Gå til innhold

Passordbeskyttede aspx-sider funker ikke i iframes

Anbefalte innlegg

Har en web-site under asp.net 2.0. Noen web-sider krever username og password, andre ikke, og det hele funker perfekt dersom jeg taster inn web-adresser oppe i browserens (IE) adressefelt. Imidlertid, hvis jeg setter en web-adresse i en iframe som for eksempel

<iframe src = http://xxx/yy/test.aspx></iframe>

da funker det hvis test.aspx ikke krever username og password, men hvis username og password kreves, da får jeg som forventet feilmeldinger i login-boksen hvis jeg taster feile data i forhold til riktig username og password som står i web.config filen, men hvis jeg derimot taster inn riktig username og password, da skjer det bare at de to feltene i login-boksen blankes ut, ellers ingen ting, login-boksen blir bare stående i iframe'en med tomme felt. Login-boksen er vs2005 sin login-kontroll. Jeg lurer altså på hvorfor jeg ikke får tak i aspx-web-siden i en iframe når den krever username og password, men ikke ellers? Kan man fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laget mitt eget "login-system" i asp.net 2.0 , og det ser ut til å funke fint med iframes (iallfall i IE6, IE7 og FF)

Jeg bruker forresten Visual Web Developer 2008 :)

Her er siden: http://www.paper-racing.com

(Jeg måtte bruke iframes for å midtstille siden for jeg slet veldig med å få det til på vanlig måte :blush: (bakgrunnen måtte passe osv))

Lenke til kommentar

Jeg vet bare jeg har hatt problemer på webserver hos en kunde, som skulle hente inn min side i en iframe (med andre ord fra et annet domene). Dette gikk rett i sperren til IE7, som nektet å ta imot session-variabler fra et annet domene enn det som stod i adresselinjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...