backup Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Har en web-site under asp.net 2.0. Noen web-sider krever username og password, andre ikke, og det hele funker perfekt dersom jeg taster inn web-adresser oppe i browserens (IE) adressefelt. Imidlertid, hvis jeg setter en web-adresse i en iframe som for eksempel <iframe src = http://xxx/yy/test.aspx></iframe> da funker det hvis test.aspx ikke krever username og password, men hvis username og password kreves, da får jeg som forventet feilmeldinger i login-boksen hvis jeg taster feile data i forhold til riktig username og password som står i web.config filen, men hvis jeg derimot taster inn riktig username og password, da skjer det bare at de to feltene i login-boksen blankes ut, ellers ingen ting, login-boksen blir bare stående i iframe'en med tomme felt. Login-boksen er vs2005 sin login-kontroll. Jeg lurer altså på hvorfor jeg ikke får tak i aspx-web-siden i en iframe når den krever username og password, men ikke ellers? Kan man fikse dette? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 IE7 sperrer Session-variabler i iframes. Lenke til kommentar
iver56 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg har laget mitt eget "login-system" i asp.net 2.0 , og det ser ut til å funke fint med iframes (iallfall i IE6, IE7 og FF) Jeg bruker forresten Visual Web Developer 2008 Her er siden: http://www.paper-racing.com (Jeg måtte bruke iframes for å midtstille siden for jeg slet veldig med å få det til på vanlig måte (bakgrunnen måtte passe osv)) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg vet bare jeg har hatt problemer på webserver hos en kunde, som skulle hente inn min side i en iframe (med andre ord fra et annet domene). Dette gikk rett i sperren til IE7, som nektet å ta imot session-variabler fra et annet domene enn det som stod i adresselinjen. Lenke til kommentar
backup Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Manfred, du har helt rett mht ie! Jeg satt den nu til å godta cookies, så nu fungerer det i iframes og frames-forwarding, så tusen takk Manfred! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Bare vær oppmerksom på det problemet dersom andre også skal benytte tjenesten. Det er ikke alle som kan slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå