Gå til innhold

Adressefelt hvor man kan navigere til andre sider

Anbefalte innlegg

Heisann,

Antok dette hadde med PHP å gjøre, så jeg poster det her. Og jeg er helt newbie i PHP.

Vel, jeg vil ha et adressefelt, sånn at når jeg skriver inn "www.sol.no" foreksempel i et tekstfelt, og klikker på en GÅ knapp (eventuelt enter) så kommer siden opp, men adresselinjen beholdes (dette løses vel med html frames). Jeg vil ha noe sånn som på ProxyPimp bare at ingenting trenger å skjule. Browseren skal brukes i kiosk mode, og da vil jeg ha et adressefelt inne på startsiden om dere forstår.

Vi snakker om Opera her. i alle fall i hovedsak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<?php
$site = $_GET['url'];
echo "<form action='' method='get'>Skriv url her<br><input type='text' name='url' value='http://'><input type='submit'></form>";
echo "<iframe height='600' width='1224' src='$site'></iframe>";
?>

Utestet

EDIT:: tar utgangs punkt i at du ikke trenger sikkerhet i scriptet, vis du trenger det (:p), så ka du legge til stripslashes($site);

Endret av Famen
Lenke til kommentar

Takk, men dette forstår jeg lite av.. :p

HTML dokumentet mitt ser slik ut:

<form method="post" action="adress.php" class="tbox">
<input type="text" name="url" value="Skriv webadressen her" class="url" size="46" />
<input type="submit" value="Gå" class="surfbutton" id="url"/>
</div>

<iframe id='webside-her' width=100% height="800"src="http://www.google.no" onload='resize_iframe()'>
</iframe>

Altså, jeg vil at det input greiene skal være der man skriver adressen, og at siden kommer opp i "webside-her" framen. Jeg fatter ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med scriptet.

Kan du, eller noen andre hjelpe en n00b i nød?

På forhånd takk!

Edit: Rett gjerne på HTML'en min også!

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" class="tbox">
<input type="text" name="url" value="<?php echo (isset($_POST['url'])) ? $_POST['url'] : 'Skriv webadressen her'; ?>" class="url" size="46" />
</form>

<iframe id='webside-her' width=100% height="800" src="<?php echo (isset($_POST['url'])) ? $_POST['url'] : 'http://www.google.no'; ?>" onload='resize_iframe()'>
</iframe>

Lenke til kommentar

Ser ut du bruker javascript til å resize iframe elementer, du kan vel bruke javascript til å endre siden og? On click på submit knappen som henter innholdet i tekst feltet og endre src på iframe elementet til det brukeren har skrevet inn.

Endret av Runar0
Lenke til kommentar
<input type="text" name="url" value="<?php echo (isset($_POST['url'])) ? $_POST['url'] : 'Skriv webadressen her'; ?>" class="url" size="46" />
</form>

<iframe id='webside-her' width=100% height="800" src="http://<?php echo (isset($_POST['url'])) ? $_POST['url'] : 'http://www.google.no'; ?>" onload='resize_iframe()'>
</iframe>

Lenke til kommentar
<?php
$site = $_GET['url'];
echo "<form action='' method='get'>Skriv url her<br><input type='text' name='url' value='http://'><input type='submit'></form>";
echo "<iframe height='600' width='1224' src='$site'></iframe>";
?>

Utestet

EDIT:: tar utgangs punkt i at du ikke trenger sikkerhet i scriptet, vis du trenger det (:p), så ka du legge til stripslashes($site);

Forstår du har planer om å hacke siden hans, men dette var i litt drøyeste laget. Det hadde vert 0 problem å hacke han med din kode. Jeg foreslår at du lærer deg mer PHP før du begynner å gi koder til folk som ikke er trygge.

Jeg får ta utgangspunkt i Mariyo sin kode som var nermest et bra resultat. (Du skuffer meg Marius)

<input type="text" name="url" value="<?php echo (isset($_POST['url'])) ? strip_tags($_POST['url']) : 'Skriv webadressen her'; ?>" class="url" size="46" />
</form>

<iframe id='webside-her' width=100% height="800" src="<?php echo (isset($_POST['url'])) ? strip_tags($_POST['url']) : 'http://www.google.no'; ?>" onload='resize_iframe()'>
</iframe>

Dersom jeg ikke hadde brukt en funksjon som strip_tags(); ville det vært fritt frem å endre på kildekoden for brukeren. Da kunne jeg bedd en "amatør" om å skrive inn en liten kode i tekstfeltet som sniffet opp alt som het cookies og personlig informasjon. Tenk sikkerhet fremfor resultatene.

Endret av Mats Danielsen
Lenke til kommentar

ikke for og være frekk, men han ba ikke om sikkerhet i scriptet, han ba om et enkelt script, og det var det han fikk... hadde ikke vært noe problem for meg og ta bort tagger, html osv...

og jeg forstår ikke hvor du har ifra om hvor vidt jeg har planer om og hacke siden hans, jeg vetta fa*n hvor han skal legge scriptet, og ærlig talt jeg bryr meg ikke heller...

Lenke til kommentar

Den er grei, men synes du skal heller komme med "konstruktiv kritikk" istedenfor og denge løs på at jeg skal hacke siden hans, og jeg kan faen ikke en dritt php... si nå heller at jeg burde tenke på sikkerhet når jeg gir ut script til folk som trenger det, selv om de er i "nød", også kunne du vell selv ha kommet med et script som er så sikkert at Hollywood ikke kunne hacke det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Sant det, Mats, jeg skulle kanskje ha sikret skriptet litt, men tenkte ikke noe på det ettersom det ikke var hva han spurte om. My bad :)

Tror uansett ikke at strip_tags ville hatt den virkingen man forventet i alle tilfeller, men htmlentities eller urlencode hadde derimot vært passende ;)

Lenke til kommentar
Den er grei, men synes du skal heller komme med "konstruktiv kritikk" istedenfor og denge løs på at jeg skal hacke siden hans, og jeg kan faen ikke en dritt php... si nå heller at jeg burde tenke på sikkerhet når jeg gir ut script til folk som trenger det, selv om de er i "nød", også kunne du vell selv ha kommet med et script som er så sikkert at Hollywood ikke kunne hacke det!

Det med å hacke var ironi, men det var for å forklare hvordan koden din er.

Jeg vet selvfølgelig at verken du eller Marius er ute etter å hacke noen, jeg kunne tilogmed gitt mitt FTP passord til dere begge i god tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Det nevnte Mats i sin første post. Men hvor stor sikkerhetsrisiko det har å si for din del er jo noe annet. Eneste jeg ser at kan skje er at personen som vil "hacke" siden med skriptet på kan endre på utssende til siden og gjøre at skriptet ikke fungerer. Dette vil heller ikke gå utover andre om jeg ikke er helt vekke nå.

Om en person f.eks skriver "><h1>Heisann, jeg hacket siden!</h1><input type="text" value=" i adresse-feltet tror jeg at eneste som skjer er at det kommer to hoverskrifter Heisann, jeg hacket siden! og en html-feil. For neste person som laster siden skal dette forsovet ikke vises for den brukeren.

Og en annen ting; jeg håper ikke at du tror dette skriptet vil fungere som en slags "proxyside", fordi det gjør det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...