SRD Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Ser at prisene på Nikon D80 har stupt i det siste: Og i dag så jeg dette Da er Nikons prisbelønte entusiastkamera D80 valget for deg!Kjøper du D80 med kitobjktiv, får du enda mer! Vi gir deg nemlig batterigrepet til D80 med på kjøpet (verdi kr 1990,- ) Kan dette tyde på at det snart kommer noe nytt fra Nikon? Noen som har hørt noen rykter? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Det ville jo isåfall vært på tide. Når jeg skulle kjøpe kamera så tenkte jeg på akkuratt det samme, og er rimelig sikker på at det snart må komme noe nytt Lenke til kommentar
SRD Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Det ville jo isåfall vært på tide. Når jeg skulle kjøpe kamera så tenkte jeg på akkuratt det samme, og er rimelig sikker på at det snart må komme noe nytt Enig Planen var å bytte D40x med D300, men hvis D90 kommer snart og det yter godt kommer jeg heller til å gå for det. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Kanskje det ikke gjelder i Norge, men vet at Sony kjører kampanje hvor man får med batterigrepet på A700, kan vel være derfor Nikon har det på D80. Hvorvidt det snart kommer en erstatter eller ikke, skal jeg ikke si noe om, men det er vel naturlig at produsentene følger hverandres kampanjer noenlunde. Endret 22. mars 2008 av Dradd Lenke til kommentar
fjellbar Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Noen som har peiling på om dette gjelder for alle butikker som fører Nikon? Kan jeg feks. stikke innom Japan foto i Trondheim og få dette tilbudet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det var veldig mange, inklusiv undertegnede, som trodde at D90 skulle bli lansert på PMA. Det ble den ikke, så nå tipper ihvertfall jeg på at den kommer på PhotoKina i September. Nå er jo D80 et såpass godt kamera, at hvis man ikke orker å vente, så kan man heler slå til på et av tilbudene som er for tiden. Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det var veldig mange, inklusiv undertegnede, som trodde at D90 skulle bli lansert på PMA. Det ble den ikke, så nå tipper ihvertfall jeg på at den kommer på PhotoKina i September. Nå er jo D80 et såpass godt kamera, at hvis man ikke orker å vente, så kan man heler slå til på et av tilbudene som er for tiden. Tom Jepp,ventet selv på den, men siden den ikke dukket opp ble det Canon på meg. Vil nok tro den dukker opp i løpet av året ja. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Noen som har peiling på om dette gjelder for alle butikker som fører Nikon? Kan jeg feks. stikke innom Japan foto i Trondheim og få dette tilbudet? Ser JP har dette ja, men kun med 18-55VR kit. Det er mulig dette tilbudet kun kommer i den varianten. Når det gjelder arvtaker for D80 så syntes jeg det faktisk er rart hvis ikke Nikon har noe på gang. Jeg kan ikke skjønne noe annet med tanke på D60 lanseringen. Utifra hva jeg kan se så er Nikon avhengig av og få erstattet D80 med nyere modell før D60 skal bli noen stor salgssukses. Prisen ligger (tar utganspunkt fra JP) pr. i dag likt på D60 og D80 hus. Og det skiller 500 kroner på kit alternativene. Utifra mitt syn, så kan jeg da ikke forstå at noen skal kunne forsvare kjøp av D60. Lenke til kommentar
alho Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Jeg håper det kommer noe nytt i år hvertfall. Ifølge Thom Hogan så kommer D80 etterfølger før sommern. "The D80 replacement is due any time between now and summer, yet I find it curious that there hasn't been a lot of speculation on what it might look like." http://www.bythom.com/ D70'en min bynner å bli sliten, av en eller annen grunn funker ikke dybdeskarphetskontrollen lenger.. Noen som vet hvor mange eksponeringer en D70 skal kunne klare? Min er snart gått 60.000. Gleder meg hvertfall til noe nytt kommer. D80 er kjempefin, men det burde komme en D90 snart Endret 10. april 2008 av alho Lenke til kommentar
SRD Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Hadde håpet på at D90 kom i dag når jeg så lanseringen av kompaktkameraene, men D90 bør jo komme snart. Så lenge D80 selges for den prisen den har i dag, vil jo ikke Nikon få solgt D60. Som C-angel har nevnt tidligere i tråden Men er veldig spent på spesifikasjonene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hadde håpet på at D90 kom i dag når jeg så lanseringen av kompaktkameraene, men D90 bør jo komme snart. Så lenge D80 selges for den prisen den har i dag, vil jo ikke Nikon få solgt D60. Som C-angel har nevnt tidligere i tråden Men er veldig spent på spesifikasjonene. Tipper den kommer til høsten,slike kamera blir som regel lansert på en messe el og den neste er vel til høsten om jeg ikke tar feil . Lenke til kommentar
SRD Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Etter det jeg har forstått så er sommer-OL en viktig begivenhet for kameraprodusentene, og hvis Nikon skal få solgt kamera i den anledning bør de jo være på markede en god stund før. Men kommer når det kommer. Vil heller vente en god stund lengre på et skikkelig kamera isteden for å få en "litt oppgradert" D60 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Etter det jeg har forstått så er sommer-OL en viktig begivenhet for kameraprodusentene, og hvis Nikon skal få solgt kamera i den anledning bør de jo være på markede en god stund før. Men kommer når det kommer. Vil heller vente en god stund lengre på et skikkelig kamera isteden for å få en "litt oppgradert" D60 Jepp,kan jo hende at de velger å lansere det like før OL, det har du rett i. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Fint med en oppdatering, men vær så snill å inkluder støtte for AI/AI-S optikk Nikon! Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Er ikke helt sikker på om D90 er den store saken for Nikon å pushe for en sommerolympiade- D3X derimot kan det hende blir noe av? I såfall gleder alle hjerter seg for amatørene som kan begynne å se et D3 og to på bruktmarkedet!!! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Håper heller det kommer ett billig fullformat alternativ, en lillebror til D3 mao. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Billig? Jeg kan uansett ikke se for meg at en FX i D300 formfaktor kommer til å bli mye billigere enn 25000ish Dessuten er jeg ikke sikker på om det kommer et slikt kamera før enda ett år. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Billig?Jeg kan uansett ikke se for meg at en FX i D300 formfaktor kommer til å bli mye billigere enn 25000ish Dessuten er jeg ikke sikker på om det kommer et slikt kamera før enda ett år. Billigere ihvertfall. Venter med andre ord på 5D utfordrer fra Nikon Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg tror D300 konkurrerer bra nok mot 5D og jeg ser ikke hva de burde kutte ned på D3 for å lage en versjon de kan prise mellom D3 og D300. Jeg tror heller at Nikon lanserer en oppgradert versjon av D3 med langt flere megapixler og dårligere ISO-egenskaper. F.eks en D3x med 20-25 megapixler. Så vil de heller sette ned prisen på D3 med ~30% til ca 29 000 kr. Da blir 5D presset fra begge sider av prisskalaen. Den nye D3x (hvis det blir navnet) tipper jeg vil koste noe mer enn D3 gjør nå. F.eks rundt 50 000 kr. Annen hver: Canon 40D ..... 10' kr Nikon D300...... 13' kr Canon 5D........ 18' kr -> 5D Mk2. 22' kr Nikon D3.......... 38' -> 27' kr Canon 1D mk3. 30' kr Nikon D3x......... 49' kr Canon 1Ds Mk3 59' kr Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Er det ikke litt seint å lage en konkurent til 5D, den er vel snart på tur ut av markede og får en erstatter, hvor bra den blir vet vi imidlertid ikke før den kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå