Gå til innhold

Hva er for vamrt.

Freddish

Anbefalte innlegg

Hva er FOR varmt for minne?.

Hva er normalt og hva er unormalt og hvordan unngå det på best mulig måte?.

Har 4 giga ram men kjører 32 bits windows pga har ikke fått tak i 64 enda:p.

Dette er på Idle

GPU 58

HK 39

Vcore 1.25

Cpu 28

MB 51

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

De verdiene du oppgir er helt normale og ingenting å uroe seg for. Minne/RAM har ikke innebygget sensor, så disse finner du ikke temperaturen på. Dette er imidlertid ikke et problem, da du skal overklokke ganske heftig før det er temperaturen som tar knekken på brikkene.

Mulig enkelte individer sier at "den og den temperaturen gjerne kunne vært litt lavere", men disse vet ikke hva PC-en er kapabel til og kan for min del dra til Bloksberg.

Men for å være på den sikkre siden kan du oppgi spesifikasjoner på maskinen din. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Oppdater alle drivere, standard-prosedyre i slike tilfeller.

Gå også inn på Kontrollpanel/Administrative verktøy/Hendelsesliste og se etter "Feil".

Lenke til kommentar

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 330958 Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm

vifter, aluminum (Uten Strømforsyning)

1.00 340951 Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX,

Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

2.00 334571 Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5

,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

1.00 340678 Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

140mm Fan, 8xSATA, SLI

1.00 330169 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

1.00 332049 XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3

,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg ville latt den være akkurat slik den er, i hvertfall en stund fremover.

Men har du gjort dette nå?

Oppdater alle drivere, standard-prosedyre i slike tilfeller.

Gå også inn på Kontrollpanel/Administrative verktøy/Hendelsesliste og se etter "Feil".

Lenke til kommentar

Først av alt, temperaturen på RAM er et non-issue. RAmen lager veldig lite varme i grunn, og er dessuten en av de delene som takler varme best også, så det er den siste delen i maskinen du bør bekymre deg over anngående varme.

La oss diagnosere feilen skikkelig først:

- Når restarter maskinen? Kun i 3dspill? kun i få spesifikke 3dspill? mens du er på bare desktoppen/nettsurfer også?

- Hvordan restarter den? starter den autoamtisk igjen? Får du en bluescreen et øyeblikk før den slår seg av? Får du noe annet som hopper opp på skjermen før den slår seg av, eller er det akkurat som du bare dro ut strømmen?

Utifra et godt spesifikt svar på de to spørsmålene er det mulig å utelukke en hel haug med mulig årsaker, for ellers blir det bare skudd i mørket om du vil finne feilen.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Skjer bare når som helst. får ikke bluescreen den bare starter oppigjen av seg selv. Feks om pcn står på om natta, så kommer jeg på morningen og setter meg ned, da ser jeg at den har restartet seg iløpet av natten.

Ok, det er meget uvanlig. Det betyr i såfall at du nesten sikkert kan utelukke alle slags varmeproblemer, og sansynligvis også skjermkort-relaterte problemer helt.

Vil tippe på at du kan ha en minnedefekt eller feil i driver eller systemfil, og at systemet er satt til å automatisk reboote ved feil. Du kan slå av denne automatiske rebooten slik at vi kan få lese feilmeldingen før den forsvinner. I XP gjør du dette under egenskaper på min datamaskin - starrtup&recovery.

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis PC-en din ikke er stabil selv uten klokking, er det idiotisk å i det hele tatt tenke på overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...