jegerenfisk Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Heisann, har en mondeo 2001mod.. Gikk tom for diesel i nett, har hørt at det er litt stress når en diesel motor går tom for diesel. Hva må jeg evnt gjøre før jeg fyller på nytt drivstoff? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Det er ingenting du kan gjere FØR du fyller på diesel. Men når du har fyllt på diesel så må systemet luftast. Er du heldig er det eit sjølluftandessystem, det veit eg ikkje om det er. Må du lufte sjøl så er det berre å sjå etter i boka korleis det skal gjerast. Er eigentleg ein grei jobb. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 2001 modell høres såpas nytt ut at drivstoffsystemet er selvluftende. På eldre dieselbiler må drifstoffsystemet luftes før du kan bruke bilen igjen. Er jo bare å prøve. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Vil tro at det går av seg selv på en så nye Mondeo. Står vel sikkert i instruksjonsboken hva som trengs å gjøre? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Vil tro at det går av seg selv på en så nye Mondeo. Står vel sikkert i instruksjonsboken hva som trengs å gjøre? Det tviler jeg sterkt på. Tenker det står noe sånt som "Ta bilen til verksted" eller "Fagfolk må utføre oppgaven". Pleier som regel ikke å stå spesielt mye om reparasjoner i grunn. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg kjørte en Hyundai H1 2001 modell tørr i en bratt bakke en gang. Var bare å trille bilen ned på flatt land og starte opp på nytt og komme seg til nærmeste bensinstasjon. Fikk heller ingen problemer i ettertid. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 På min 2007-modell HDi-motor er det i følge instruksjonsboka en håndpumpe som skal brukes før man starter. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Sjekk om det sitter håndpumpe på filteret, den bruker på å se ut som en stor knott. Fyll på drivstoff og pump til det plutselig blir mer motstand, pump et par ganger til for sikkerhets skyld og prøv å starte. Hvis det ikke er pumpe og den heller ikke vil starte kan du skru av filteret og fylle det opp med diesel manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå