Gå til innhold

g8800gts: skiftet pasta og tempen gikk opp 20-40grader.

Anbefalte innlegg

Kjøpte g8800gts i fjor, nå jeg fikk det så holdt temperaturen seg på 40 til maks 75grader.

Kunne overklokke kraftig uten at tempen gikk over 77grader.

Jeg har som regel byttet kjølepasta på skjermkorta mine, og har alltid tjent på det.

F.eks, jeg hadde et ati x1800xt som låg mellom 70-80grader med original pasta. Byttet til as5 og tempen gikk ned til 45-70grader.

Jeg har gjort det samme med 8800-kortet, men effekten av det var mildt sagt overraskende.

Nå ligger kortet som regel på rundt 80 grader og opp imot 100 grader nå jeg spiller.

Jeg har prøvd å legge pastaen på ny 3-4 ganger uten at det utgjør noe forskjell.

Hvordan i all verden er det mulig?

Orginal-pastaen var dårlig lagt på, de hadde brukt alt for mye viss jeg skal ta utgangspunkt i guidene man finner på nettet. Og as5 burde jo være bedre enn den originale pastaen, og jeg har prøvd forskjellig mengde.

Det virker heller ikke som at kjøleren har dårlig kontakt siden den blir varm, og lufta vifta pumper ut er og meget varm.

Hva i all verden kan ha skylden for denne temperaturøkningen?

Jeg er helt tom for ideer, og trenger hjelp for å prøve å løse dette.

HJELP! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg vil tro at AS5 ikke er det beste å bruke på slike skjermkort. Da er det nok mer anbefalt med kjøle-"lim". Dette fester kjøleren glimrende på samtidig som mer eller mindre hele GPU-en får kontakt med kjøleren. På skjermkort skal det gjerne være litt "overkill" med "lim".

Lenke til kommentar

Test gjerne med litt ekstra AS5 på GPU-en. Pleier som regel å være et større mellomrom mellom kjøleren og GPU-en på skjermkortkjølere enn for eksempel på en CPU og dens kjøler (dette er min personlige mening, noe jeg har fått inntrykk av :p). Er nok derfor produsenten har stappet på med kjølepasta. Bare ikke overdriv altfor mye da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...