sim Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Off, har fått en oppgave på skolen om å skrive et kåseri om språk og kjønn. Klarer ikke helt å komme på noen gode ideer til hva jeg skal skrive om. Og noen som har noen viktige sjangertrekk til kåseri ? Jeg er ikke noe kjempe reser i norsk På forhånd takk for hjelpen. PS: Oppgaven lyder slik, om noen lurte: "Skriv et kåseri om språk og kjønn". Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 1. Lag forenklet Forestilling av Menner Og Kvinner... 2. Lag Stereotyper du kan gjøre narr av 3. Finn et morsomt trekk med forsjellige språk ....*Eks: Italienere snakker som om de mangler drøvel 4. Hvis dette ikke hjalp.. Spør læreren om råd Lenke til kommentar
M-lady Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kåseri? Uff, det er jo det vanskeligste av alt! Husk den røde tråden!! :smile: Jeg ville prøvd å dra inn hvordan språket har utviklet seg med de unge de siste årene, og se på om det er noen forskjeller mellom jenter og gutter!! Hvorfor kaller jenter hverandre for "bitch" og "horé"? Hva sier gutta? Hmmm, mimrer tilbake til de dager da man kunne sove i norsktimene... 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå