Gå til innhold

feilmelding error 99 på 30d

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nytt Eos 30d fra Japan Photo i slutten av februar. Samtidig kjøpte jeg en Tamron 70-300 linse fra samme nettbutikk. Jeg er veldig fornøyd med bildene jeg får, men i ny og ne får jeg feilmelding Error 99. Da nekter kameraet å ta bilder, og uansett hvor mange ganger jeg skrur av og på eller tar ut batteriet så funker det maks i et bilde, eller til jeg fokuserer på nytt før jeg får opp samme feilmelding igjen. Er det noen som vet hva problemet kan være?

Endret av tuppetroll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener dette har vært tatt opp tidligere.

Tipset da var vel og ta av og på igjen objektivet, og sjekke samtidig at kontaktene er rene på både objektivet og kameraet.

Altså at Err 99 refererte til at kameraet ikke klarte å kommunisere med objektivet.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

JEssda, ikke bare jeg som har hatt dette helvettes problemet.

vel, jeg trudde også at det bare var kontaktproblemer mellom objektiv og hus.

så jeg pusset kontaktene å klarte vel å ta rundt 5-10 bilder før meldingen kom på nytt.

opp med kluten igjen, pusse, ta bilder, pusse, ta bilder. osv osv

så jeg gadd ikke mer tok med kameraet til JP og der sa dem at kameraet måtte inn på reparasjon og det kunne ta 2-4 uker. jeg venta å venta, 3 uker gikk. 4 uker gikk. 5 uker gikk. 6 uker gikk, så fikk jeg melding på tlf. deres vare er nå under undersøkelse og det vil ta litt lenger tid da det ble funnet fler feil (ikke akk sånn men dere skjønner) så etter en halv uke eller noe i den duren så fikk jeg enda en melding, deres kamera er nå underveis til din lokale japanphoto, det kan hentes der om 2 dager.

mens jeg var på skolen ble jeg oppringt å sa at kameraet kunne hentes senere på dagen, jeg kommer å henter det. så får jeg listen over hva dem har gjort, de hadde byttet alt av elektronikk, lukker, strømforsyner sensor, det var et nytt kamera så å si, untatt de skrammene som var der når jeg ga det fra meg.

han sa at det hadde blitt dyrt hvis det ikke gikk på reklamasjon.

så stikk til butikken der du kjøpte det å si hva som feiler det. . .

angrer egentlig på at jeg ikke spurte om et lånekamera imens:S

Horlien

Edit* https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827792&hl= der er den tråden min, les å se om du får noen tips der sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...