ZaLPhoN Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Nå har jeg ikke den gamle hjemmesiden på geocities... Nå har jeg brukt en liten kveld på www.home.no å legd en hjemmeside! www.home.no/zalphon/lianli.html Der er det litt større bilder... Og jeg er lei av at det står 150 visninger og 3 svar!!!!! dere må si noe da!!! Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 greit skal si no jeg, hmmm det ser ut som et kjøpe kabbis alla raidmax, som er klar for modding. Forstett med moddinga du så blir det bra Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 1: Bytt bakgrunn! 2: Lag små thumbnails av bildene som vi kan klikke på for å få se de store Ellers var det utrolig tøft Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 En side på 4 MB er DRØYT! :-? Lenke til kommentar
COMPstomp Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 har du 1 gb sperre ? :o Lenke til kommentar
COMPstomp Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Eller modem for den saks skyld ? Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 riktig fager side... Lenke til kommentar
ZaLPhoN Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Jau siden er ikke bra nei... Men jeg har aldri lagd noen hjemmeside før og veit ikke åssen jeg lager thumbnails! men jeg kan jo prøve og lage linker til bildene da! Lenke til kommentar
ThUnD3rM0rPh Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 vill bare kommentere at det virker litt rart at du har 152Mb ram i maskina. som alle skjønner er dette bare en skrivefeil, men jeg tenkt jeg skulle påpeke det. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Oi, oi, oi...her er det mye å fikse på.... <konstruktiv-kritikk> ALTFOR store bilder!! Både i høyde og bredde, samt fil-størrelse. Har du noen gang sett en virkelig bra side som har slike bilder!? Se punkt 2 på denne siden om dårlig web-design En side burde ikke være over ~50kB stor, mens din er rundt 4MB.... Siden din er også for lang! Du burde dele den opp med en meny og diverse undersider. Se punkt 13 på samme web-design siden. Fargevalget ditt er også....la oss si under par. Bakgrunnsfargen gjør at skriften din er vanskelig å lese. Mine råd er at du tar å søker på Google etter "web design + tips", samt lærer deg HTML ordentlig. Kikk på andre sider på nettet, og se hva de gjør. </konstruktiv-kritikk> Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 har du 1 gb sperre ? :o Ja Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 store bilder da!!!! Husk at folk har ISDN POWAH!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Det så ut som en grei mod men savner bilder uten katodene eller noe annet lys på utenom det som er i rommet. Eller dagslys da Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 digg PC men du er ikke særlig stødig i handa ! Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 har du en gb sperre?? lol :lol: Lenke til kommentar
ZaLPhoN Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg sier jo at jeg ikke kalarer å lage hjemmesider!!! hehe.. dette er den første, men den var jo bare til å vise litt, men veit noen her hvordan jeg kan redigere siden min på home.no ? så jeg kan prøve... Og til deg som lurte på bilder uten katodene... Det er jo fire sånn bilder der da! :wink: Lenke til kommentar
ZaLPhoN Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 JIPPII!! Nå har jeg sitti et par timer (midt på natta ) og makka de fordømte thumbnailsene dere ville ha! www.home.no/zalphon/ Og jeg har fiksa bakgrunnen dere klaga sånn på Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 JIPPII!! Nå har jeg sitti et par timer (midt på natta ) og makka de fordømte thumbnailsene dere ville ha! www.home.no/zalphon/ Og jeg har fiksa bakgrunnen dere klaga sånn på fikk meg til å tenke på coop reklamen, den med bikeren... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Takk for bildet uten lys :wink: Og nå så det myeee bedre ut enn det gjorde før Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Lite minitips om Thumbnails på en webside. Ser at du har lagt inn de ekte bildene barekrympet til pixel høyde/bredde. Dette skar lang laste tid av siden, 4MB som nevnt. hehe For de med ISDN, om de får max effektiv hastighet på 64Kbps så vil det ta 500 sekunder å laste siden, ergo ca 8 minutter og 20 sekunder. Glad jeg sitter på raskere linjer her jeg. hehe Thumbnails bør være ganske små i pixler/cm i høyde og bredde. 2x2cm f.eks 150x150pixler eller det som er passe. Lagre dette bildet med høy komprimering og gjør det så lite som mulig, thumbnails bør ikke være på mere enn 25-30KB stykket. Gjerne så små som mulig, aller helst ikke over 15KB. Det er de nye thumbnails bildene du legger inn på siden, men på bildet så lager du en trykk på bildet link som peker til de store bildene. Da vil siden laste veldig fort, og så velger folk de bildene de vil se større og da lastes ett og ett av dem. Å lage slike thumbnails så bruke Photoshop eller Paintshop pro, eller andre bildebehandlings programmer. Tror også at ACDsee har en slik editor funksjon, Thumbsplus har det også og Thumbspluss har også en webpage wizard funksjon som er meget bra til å lage galleri sider. Evt send med en privat melding så kan jeg hjelpe deg med thumbnails. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå