ksvens1 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Dette er kanskje noe for dere som har smårollinger som skal ha mobil telefon Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 dette er trist egentlig... Både med tanke på at man foreløpig har forsket lite på hvordan barn reagerer på stråling fra mobiltelefoner. I mange land fraråder myndighetene barn å bruke mobil: http://www.argo.no/tryggmobil_link/index.php?mapping=49 Og med tanke på kjøpepress og reklame rettet mot barn. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Stråling er det nok om over alt, så det er blitt en hysteri ting som med alt annet.. Åå hva med barna. Snart forbudt med trådløse internett soner og pga, ÅÅÅ hva med barna Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Smårollinger har i mine øyne null behov for mobliltelefon. Jeg ser ingen fornuftige bruksmuligheter, annet enn at produsenter av mobiltelefoner, mobilspill, bakgrunner "mobilmusikk" mm skal tjene mer penger på en ny målgruppe. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg er jo av samme oppfatning, jeg har alltid vært i mot når folk her inne skal ha mobil til sin 9årige datter eller sønn. Men jeg postet bare grunnet jeg vet folk kjøper det uansett. Gi dem en leke istedet for en mobil, det har utviklet seg helt utrolig masse. Og det er jo foreldrene som velger la ungene få dem i utgangspunktet. Min onkel har ei datter som fikk mobil da hun var 7år, og hun var den siste i sin klasse som fikk mobil, helt sjukt. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Syntes ikke det er så ille at barn har mobil. Er enkelt for foreldre og ha kontakt med barna, og finne ut hvor de befinner seg. Og blir sikkert mest brukt til og spille, høre litt musikk og knipse noen enkle bilder. Har jo aldri vært noe problem at barn har en Gameboy, mp3 spiller eller et kamera. Er man redd for at barn skal bli lurt av all reklamen av mobil stash man kan kjøpe (fra steder som Jamba osv..) Så sperr teletorg fra telefonen dems, ikke fyll penger på kontant kortet dems. Kan ha en Fri/Trådløs - familie løsning så de kan ringe gratis hjem. Stråling er det overalt .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå