Gå til innhold

Veske til Panasonic Gs320 kjøpt på Ebay, toll?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Panasonic veske til GS320 på Ebay til den totale sum av ca 50,-

Nå er den stoppet i tollen:

19.03.08 13.05 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

19.03.08 12.34 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

Hva skjer nå da? Regner jo med at vesken er Pirat vare, men hvis jeg sender tollerne Paypal utskriften min og de sjekker innholdet, får jeg ikke veska da kanskje eller, noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som sagt, ingen problem, bare vent på brevet om at det ikke er

funnet noen verdi på den, og faks dem kvitteringen, så har du vesken

i posten etter få dager.

Joda jehar fått sånne brev før og det har gått greitt, men da har det ikke vært Pirat varer heller, men er egentlig ikke sikker på om det er Piratvare heller da, jeg har ikke funnet noen orginale Panasonic Videokamera vesker som det står "Panasonic" på siden som de selger her i Norge.

Lenke til kommentar

Stusset litt her om dagen, da jeg fikk tilsendt en vare fra utlandet. Verdien var under 200 kroner, noe som var notert på pakken, men allikevel måtte jeg betale tollbehandlingsgebyr på 90-og-noen kroner for å få ut pakken på posten. Jeg gadd ikke krangle om akkurat det, men det kan jo føre til at vesken din plutselig blir tre ganger så dyr...

Om det er piratvarer eller ikke, skal vel ikke ha noe å si så lenge du ikke driver import for salg?

Lenke til kommentar
Stusset litt her om dagen, da jeg fikk tilsendt en vare fra utlandet. Verdien var under 200 kroner, noe som var notert på pakken, men allikevel måtte jeg betale tollbehandlingsgebyr på 90-og-noen kroner for å få ut pakken på posten. Jeg gadd ikke krangle om akkurat det, men det kan jo føre til at vesken din plutselig blir tre ganger så dyr...

Om det er piratvarer eller ikke, skal vel ikke ha noe å si så lenge du ikke driver import for salg?

Dette skjedde meg en gang. Jeg printa ut kvitteringen, tok den med til PostiButikk og etter en kort telefon til tollgodssentralen fikk jeg utlevert pakken uten å betale.

Trådstarter:

Siden du har sporingsnummeret til pakken din kan du videresende paypalkvitteringa til privatfortolling (at) posten.no og inkludere sporingsnummeret både i emnefelt og referere til det i tekst.

Lenke til kommentar

Driver litt småimport av og til jo, men denne veska skal jeg ha selv, bestillte også en til Kameraet mitt, ett Fujifilm FD40, det er jo megabillig da, 2 vesker til ca 200,- til sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...