[email protected] Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Det er beskjeden jeg får når jeg starter PC-en min. Den ble kjøpt for EN uke siden, og har funket fint. I går koblet jeg meg på hjemmenettverket, og gjorde alt som før. Oppdaterte iPoden min osv.. Men nå skjer altså dette. En svart skjerm med beskjed om at pc is missing operating system. Ikke kan jeg slå den av heller (den er bærbar. Hva i huleste skal jeg gjøre? Jeg får jo ikke gjort noen ting!? Ikke kommer jeg meg fram til der hvor jeg logger inn, så jeg får ikke kjørt noen sjekker. Jeg kan ikke skjønne hva som er galt! Endret 22. mars 2008 av Maggis Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Har du en USB-enhet (som Ipod) stående i maskinen? Hvis maskinen prøver å starte fra USB-enheten før harddisken vil du kunne få en slik melding. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Ellers kan det rett og slett være at harddisken har sklidd ut av kontakten. Men sannsynligheten er stor for at det er slik PerB sier. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Går ann å restarte bærbare ved å holde inne powerknappen et par sekunder. Må du ta en hard reset er det bare å nappe ut strømen og bateriet samtidligt. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Typisk "Prøve å starte fra ekstern usbenhet"-feil. Av ein eller anna merkeleg grunn ser det ut til at ganske mange maskiner (både stasjonære og bærbare) har av ein eller anna grunn ekstern usb som overstyrande boot einheit. Kvifor dette overstyrande funksjonen finnes er eg ikkje sikker på , men den er ei pest og ei plage då ikkje alle maskiner kan konfigueres i bios til å fullstendig ignorere denne "nyttige saken" Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Kommer du inn i bios og ser om den finner hden? Kan hende at boot-rekkefølgen ble endret på et eller anna måte i windows? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Takk for svar folkz. Jeg dro ut iPoden, og fikk samme beskjed. Så jeg trykka F8 og plutselig funka det! Ikke spør meg hvordan, men det gikk. Takk for nyttige svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå