Gå til innhold

Å lage spill, webbasert m/ php. Hva bør jeg gå for?

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har fundert på å lage mitt eget nettbaserte spill en stund. Jeg mener da "såklart" noe ála Nordic Mafia o.l, men dog ikke et mafia spill. Jeg vil bare lage noe som omhandler meg og mine venner så det vil ikke være stort (men forhåpentligvis vil kunnskapen lede meg til å bygge på det til senere tid og kanskje invitere flere folk bare for gøy).

Jeg vet dette krever en bred kunnskap innen PHP, så det jeg da lurer på er hvilken bok jeg burde starte med? Jeg har minimal kunnskap i PHP og Perl, hvor jeg såvidt kan lage et login skript i PHP m/ admin funksjoner og en kalkulator i Perl (haha).

Sitter for tiden og leser forskjellige tutorialer og forklaringer på forskjellige funksjoner i PHP, men jeg vil også gjerne ha meg en bok eller to som kan kaste meg i korrekt retning.

Jeg har søkt litt på forumet men ikke funnet noe konkret svar på en god bok, evt. hvor det kan kjøpes (butikk eller nettbutikk).

NB: For de som gjerne vil nevne at man vil trenge noe HTML og CSS kunnskap så kan jeg bare legge inn at dette har jeg for fullt ut.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at denne tråden kanskje burde vært postet i Web-programmering forumet, men allikevel:

Jeg leste en bok for noen år siden som het "Webprogrammering i PHP", ganske bra bok, jeg var helt nybegynner da jeg leste den.

Se om du finner den på biblioteket ditt, siden jeg fant den på biblioteket i Bergen.

http://phpbok.no/

Lenke til kommentar

Ah, det kan hende det forumet ville vært bedre egnet - jeg beklager, men nå er det bare slik.

Du nevner biblioteket i Bergen - jeg får vel ta en titt innom der siden det er Byen jeg bor i. Takker for henvisning. Flere alternativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...