Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i underlivet før og etter urinering

Gjest ung gutt

Anbefalte innlegg

Gjest ung gutt

Hei, jeg er en gutt på rundt 17 år som opplever store smerter i underlivet før og etter urinering. Smertene kommer ikke av seg selv, men oppstår når det er lenge siden sist jeg urinerte. Smertene kommer fra et område "bak" urinblæren, muligens prostata? Jeg kan kjenne smertene komme gradvis, men noe ujamnt; stikkende, og de kan bli så intense at jeg av og til må bøye meg for å unngå at det skal bli for vondt. Etter urinering avtar smertene gradvis, men jeg kan fortsatt få slike "sting", som nevn ovenfor.

Et enkelt svar kan være å skrive "gå på do oftere", men en gang i blandt blir jeg hindret fra å gjøre mitt fornødne. Dessuten vil jeg vite hva dette skyldes.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ImunFjert

Dersom du holder deg for lenge før du går og tisser så kan det føre til Store smerter i blæra.

Det er viktig at man går på do når man begynner å kjenne at man må. :)

Men slik som du forklarer det så har du hatt det en stund?

Det kan da være Infeksjon som har spredd seg.

Du Bør gå til lege og ta en urinprøve og evt en blodprøve for å finne ut av noe mer konkret.

Dersom det er infeksjon så kan det spre seg videre og være direkte farlig for deg.

Det er ganske normalt å få infeksjon der nede.

Det skal ikke mer til enn at man kler på seg for lite en kald dag og "utstyret" blir for kaldt eller at man sitter på en kald stein/berg.

Legen biter ikke, så ta deg en tur og finn ut av det før det blir verre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...