Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er routeren min (CWR 854) defekt?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i en brukt Cnet CWR 854, men får ikke noe kontakt med den fra PC-en og all LEDs lyser konstant uansett hva jeg prøver på. Føler jeg har prøvd alt nå... Like før den går i søppeldunken, men kanskje noen som har et siste tips?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å sette statisk ip ? Kan være dhcp er slått av.

Ut ifra manualen skal du bruke :

Statisk ip : 192.168.1.x foreksempel 192.168.1.10

netmask 255.255.255.0

gateway 192.168.1.254

se om du kan pinge ruteren. Dersom ja gå inn i web konfigurasjonen :

Sjekk om DHCP er på.

Open your Web browser and type the IP address "http://192.168.1.254" and press <ENTER>.

Enter the User name and Password when prompted, the default User name is "root", and the

default Password is "1234".

Om dette ikke hjelper kan du prøve å resette ruteren ved å trykke inn reset knappen med en penn i 10 sekunder mens strømmen er på, WAN kabel er ute.

Q26: When all else fails in the installation, what can I do?

Ans: Reset the Router by holding down the reset button until the Power LED fully turns on and off.

Reset your cable or DSL modem by powering the unit off and then on. Obtain and flash the latest

firmware release that is readily available.

Her er forøvrig manual dersom du mangler det... : (sikkert ikke)

http://www.cnetusa.com/newwebsite/techsupport/userguide.htm

Endret av robgar
Lenke til kommentar

Takk for svar, men har dessverre prøvd alt dette. Får ingen kontakt med den på noen måte og får dermed ikke flashet den heller.

Alle, absolutt alle leds med unntak av WLAN lyser konstant uavnengig om kabler står i eller ikke. Ved reset så blinker lysene i noen sekunder og så tilbake til det gamle igjen.

Den er også mistenkelig varm med tanke på at den ikke har noe å gjøre, så jeg vil tippe det er noe hardwarefeil av noe slag.

Lenke til kommentar

la ruter stå av i 15-20 min for å bli helt kald, så slå på og resett umiddelbart. Om den fremdeles roter med lysdiodene da, så vil jeg renge sjansen som høy for at ruteren er defekt ja.

Sjekk at du ikke kan ha brukt feil strømadapter på den forresten. feil spenning vil kunne lage slike problemer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...