andnaess Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Hei Kjøpte for en tid tilbake Devolos dLAN AV 200. Jeg har mye problemer med ustabilitet. Jeg kan for eksempel sitte og surfe endel, for så å plutselig miste all forbindelse med nettet. Hvis jeg starter downloads kommer jeg gjerne til 2-3MB før det er full stopp. For å få i gang ting igjen må jeg ta ut og sette inn igjen dLan boksen. Det hjelper ikke å ta inn og ut nettverkskabelen fra boksen, maskina, eller huben. Problemet er at dette skjer litt av og på, noen dager fungerer det utmerket. Da jeg fikk utstyret gjorde jeg også mange tester der jeg koplet Devoloene direkte sammen og brukte medfølgende software for å sende data. Da kunne jeg uten problemer drive på i timesvis. Så snart jeg plugger den ene i routeren slik at jeg kan komme ut på nettet begynner derimot problemene. Noen som har hatt lignende problemer? Eller kanskje noen som har tips til hvordan jeg kan feilsøke? Oppsettet er som følger: Den eksterne linja vår er kopla til en trådløs router som står i stua. En av Devoloene er også koplet i denne. På kontoret har jeg så en Devolo som er kopla i en hub, som jeg så har kopla de to maskinene her på. Jeg har forsøkt å kople en av kontormaskinene direkte på Devoloen, uten huben imellom, men det gjorde ingen forskjell. Det begynner å bli en stund siden jeg kjøpte utstyret, så jeg tviler at jeg får bytta... Hadde problemer til å begynne med, men så virka det som om de gikk vekk etter en oppgradering av routeren. Dessverre så brukte jeg ikke maskina på en god stund, og nå sitter jeg altså her med dette rælet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå