Gå til innhold

Får "blåskjerm" sekundet jeg plugger i HDMI kabel

visio

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med mitt problem.....

Jeg har en DELL XPS M1330

250GB HD

4GB minne

T8300 2,4 Ghz prosessor

NVIDIA GeForce 8400M GS

Vista 32bit

Fikk pakke av nissen på onsdag.....

Dell xps m1330 og en Philips 52" Full HD LCD skjerm.....

Tenkte jeg skulle teste å koble pc til skjermen med HDMI kabel men fikk blåskjerm i samme sekund som jeg puttet kabelen i PC-en. Prøvde å starte maskinen med HDMI kabelen i, og fikk blåskjerm før PC-en var ferdig oppstartet... Ganske skuffa pakket jeg det sammen og gikk å la meg....

Hva kan være feilen? Jeg håper noen her kan hjelpe meg s jeg slipper å vente til kundeservice på DELL kommer hjem fra påskeferie.

Et annet problem jeg har hatt med PC-en er når jeg skulle se film med den i dag. Da fikk jeg en feilmelding på at det var feil region ogat denne spilleren ikke støttet denne crypteringen......så spyttetden disken ut igjen.

Så pøvde jeg med neste film jeg hadde leid, og det samme skjedde der og.....

Er det ikke litt merkelig at de leverer ut en pc i norge som ikke støtter norsk sone på DVD filmer??????? Er det noe jeg kan gjøre med dette? Er det bare til å finne ny driver? og er dette tilgjengelig på nett?

Håper noen kan hjelpe en litt skuffet DELL xps eier?

Endret av visio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva står det på blåskjermen? Er det på tven, eller på laptop-skjermen du får dette?

Ang. soneinndeling, gå inn på enhentsbehandlingen og trykk egenskaper på dvd-rommen. Der kan du velge sone, og bytte denne 5 ganger tror jeg.

Lenke til kommentar
Hva står det på blåskjermen? Er det på tven, eller på laptop-skjermen du får dette?

Ang. soneinndeling, gå inn på enhentsbehandlingen og trykk egenskaper på dvd-rommen. Der kan du velge sone, og bytte denne 5 ganger tror jeg.

Blåskjermen får jeg på PC-en. Har prøvd å endre skjerm oppløsningen til et format som er kompatibelt med LCD skjermen........blåskjermen er på plass likevell.

Sliter litt med å forstå NVIDIA når det gjelder å kjøre eksterne skjermer. De har masse å lære av ATI etter min meining, men det er kanskje jeg som er på tyttebærtur.

Har uansett prøvd uendelig mange ganger på forskjellige måter, men det resulterer i blåskjerm tvert jeg setter i kabelen og switcher på HDMI ingang på den eksterne skjermen.

Lenke til kommentar

Blåskjermen får jeg på PC-en. Har prøvd å endre skjerm oppløsningen til et format som er kompatibelt med LCD skjermen........blåskjermen er på plass likevell.

Sliter litt med å forstå NVIDIA når det gjelder å kjøre eksterne skjermer. De har masse å lære av ATI etter min meining, men det er kanskje jeg som er på tyttebærtur.

Har uansett prøvd uendelig mange ganger på forskjellige måter, men det resulterer i blåskjerm tvert jeg setter i kabelen og switcher på HDMI ingang på den eksterne skjermen.

Da har jeg fått det til :-) Fikk hjelp på AVforum av en som hadde samme skjerm og samme skjermkort :-)

Jeg måtte ha skjermen av før jeg koblet den til, og da fant lapptoppen skjermen og jeg fikk til å sette den som ekstra skjerm.....Når jeg da skrudde på Den store skjermen så fiksa den sine intillinger selv, og vips så kunne jeg surfe på 52" med strålende kvalitet på bildet. Konge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...