Gå til innhold

Sony & Microsoft to roll out new IP gaming consoles

E-wok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres egentlig ikke så verst ut. Ikke noe optisk drev som støyer, (forhåpentligvis) billigere spill siden de ikke lenger trenger å produsere discer og cover osv. Det er vel ikke moms på nedlastbart innhold heller som det er på spill man kjøper i butikken? Alt kan lastes ned å spilles døgnet rundt når man får lyst på et nytt spill. Spillene vil ikke lengre bli begrenset av DVD/Blu-Ray disc størrelser.

Er noen minus også da. Personlig liker jeg å ha fysiske utgaver av spill med cover å hele sulamitten. Butikker som absoluttspill, gamezone osv. går konk fordi de mister muligheten til å selge spill siden alt kommer rett fra MS sine servere gjennom LIVE.

Sikkert en del mer +/- også men dette er noe av det første som ramla inn :)

Lenke til kommentar

Støtter AbsoluttSpill, osv. Men om Microsoft velger å tilby spillene kun som nedlastbart. Så mener jeg fult og helt at de skal drite en lang masj i retailers. Da man kan liksom ikke vedvare ett produkt bare fordi at man skal hindre noen fra å gå konkur. Ser hvor bra Steam er. Trenger ikke EA Games, Ubisoft, osv. Kanskje vi kan bringe fokus tilbake til utviklerne, og hindre piratvirksomhet...

Birger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

blir gøy å laste ned spill hvis norge ikke får fart på bredbåndet sitt..

tror ikke noe på dette...lukter bull

større sjangs for at de heller gir ut spill på en form for memorycard...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Ser ikke helt for meg at nedlastbare spill vill ta over for spill på DVD / Blu-ray i nærmeste framtid. MGS som kommer ut snart fyller opp en Blu-ray plate, og jeg tror de færreste har lyst til å må laste ned spill opp mot 50GB om noen år. Tror heller at nedlastbare spill blir et tillegg / option og ikke en erstatning for DVD / Blu-ray i første omgang.

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

Blir nok ikke en realitet etter 360, heller etter neste igjen. Tviler på at fysisk media vil ikke dø ut riktig ennå.

Dette er av to grunner:

1. Tiltrekningskraften til spillhyllene er fremdeles en viktig prioritet. Dette fører til langt flere impulskjøp enn via nettet.

2. Nettstrukturen takler såvidt hva vi i dag bruker over internett (spam, p2p, o.l.). Og å levere slike tjenester til ytterligere 50 millioner blir for mye.

Lenke til kommentar
1. Tiltrekningskraften til spillhyllene er fremdeles en viktig prioritet. Dette fører til langt flere impulskjøp enn via nettet.

Har du brukt Steam? Selv jeg som ivrig pirat og ikke så aktiv gamer ( bortsett fra CS ) blir jeg ofte fristet til å "bare" brenne av $9.95, $19.95 eller $29.95 på titlene når jeg er inne og kikker på alt nytt. ( Som de også har RSS av om du virkelig er hektet ) Det siste som fristet var Civ IV til $29.95, og jeg har fra før omtrent 15 titler under "My Games", noe som sier sitt når de siste spillene jeg kjøpte i boksversjon til PC var Starcraft Broodwar og Rainbow Six - Rouge Spear og jeg egentlig bare spiller CS og Team Fortress Classic.

Lenke til kommentar
Kommer til å skje. Om 3-4 år har de fleste av oss rundt 100 Mbit bredbånd uansett og internett vil være langt sterkere integrert i vår hverdag enn det er nå.
DU vet du snakker om 3-4 år, og ikke 30-40 år ikke sant?

Enig her Lakus. Men så trodde de også i 1960 at vi alle reiste rundt i flygebiler i 2008.

Nei, om 3-4 år så vil gjennomsnittlig adsl fart være rundt om 6-8 mb. I byene rundt om vil endel være koblet opp til linjer som er 20> mbit. De "fleste" som Kilik sier det vil ikke være så interessert i å få raskere linje.

Tviler også på at neste playstation/xbox vil være uten ett fysisk drev, f.eks. Blu-ray. Hvorfor i allverden skulle MS eller Sony ønske å utestenge halve jordens befolkning gjennom å skulle distriburere spill gjennom nettet. Det vil ikke gå raskt nok. I værtfall ikke for xbox fans som får fnatt når de hører at noen Playstation spill tar 10-20 minutter å installere før at de kan spille. Hvordan i all verden skulle de klarer å vente timer før at de kan spille? Pre-loade sier du? Joda, men det vil ikke alltid være mulig.

I tillegg så ønsker nok ikke Sony, MS og Nintedo å utelukke spillbutikkene, da de faktisk ennå er ganske så viktige for spillprodusentene.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Har du brukt Steam? Selv jeg som ivrig pirat og ikke så aktiv gamer ( bortsett fra CS ) blir jeg ofte fristet til å "bare" brenne av $9.95, $19.95 eller $29.95 på titlene når jeg er inne og kikker på alt nytt. ( Som de også har RSS av om du virkelig er hektet ) Det siste som fristet var Civ IV til $29.95, og jeg har fra før omtrent 15 titler under "My Games", noe som sier sitt når de siste spillene jeg kjøpte i boksversjon til PC var Starcraft Broodwar og Rainbow Six - Rouge Spear og jeg egentlig bare spiller CS og Team Fortress Classic.

Bruker Steam ja. Godt poeng, men du får ikke noe "reklame" annet enn når du sitter forran PC-en. Dette er et langt mindre marked også. Folk er ennå mer interessert generelt i spillene som ligger i hyllene.

Lenke til kommentar

For slike som meg passer den reklamemodellen mye bedre enn de andre du tegner, men jeg er desverre alltid i undertall så det kan godt være at netto salg og reklame effektivitet synker ved internettdistribuering.

Et stort banner over CT-spawn i de_dust2 med reklame for Orange Box treffer meg mens jeg sitter avslappet i stolen med VISA innen rekkevidde mens hylla på Elspertzoneworld er en mer stressende situasjon hvor jeg egentlig bare vil get the fuck out of there før enda en oransje skjorte spør om jeg trenger hjelp. :)

Lenke til kommentar

Du betaler en fast avgift i måneden. Hvor mye av dette som er datatrafikk har ikke noe med prisen å gjøre. Dette vil ikke påvirke noe annet enn båndbredden til internettleverandørene. Men dagens nettverkstruktur er under nok stress allerede grunnet mange andre faktorer som VOD (video on demand), spam, P2P, +++.

Internet 2 vil derimot kunne takle dette fint. Nå er det ennå langt fram i tid. Derfor tviler jeg på at de neste generasjons konsoller vil bruke dette mye. Og hylleplass er fremdeles en viktig faktor for spillreklame og eksponering.

Lenke til kommentar

Så langt inn i fremtiden er det da ikke med mye raskere linjer. Se for eksempel på mange av strøm leverandørene som bygger ut fiber mange plasser. Til og med i bygden hvor mine foreldre bor med sione 3000 innbyggere kan de nå få 50 mb nedlasting 25 mb opplasting fra Lyse energi.

Lenke til kommentar

For dei som er heldige og bur i områder der fiber blir lagt er det ikkje utenkelege hastighetar nei, men i storbyar med blokker og på landet der det ikkje er nokon som tar initiativ og det er langt mellom husene blir det neppe fiber med det aller første. For å kunne tilby noko sånt må det være marked for det, enkelte landsbygder og bydelar er ikkje nok. Det er jo sjølvsagt situasjonen her i Norge, andre land ligg lengre framme, men eg trur ikkje dette vil skje før minst 5 år fram i tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...