Gå til innhold

Den store menneske tråden!

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til den store menneske tråden!

Trådens reglement.

• Ingen spamming er tilatt.
  • Useriøs posting vil bli slettet.
  • Forhold deg etter norsk lov.
  • Bruk folkeskikk og normale manerer.

Postens omhandling.

Her kan man diskutere hvor man tror mennesket stammer fra og/eller hvorfor vi havnet på jorden. Stammer vi virkelig av den allmektige guds hånd eller er vi partikler fra det endeløse som tilfeldig kom inn i den atmosfæren tilhørende den frodige planeten ”tellus” og etter millioner med år av utvikling ble vi det vi er, eller stammer vi kanskje fra en annen planet som for mange millioner av år tilbake ble utryddet, som for eksempel mars som har synlige tegn på at det engang har vært vann der. Hva kan da ha vert grunnen til at det ble valgt jorden. Eller teorien om at vi stammer fra apene, som da måles i alle likhetstrekk som utseende og forståelsen (f.eks. IQ.)

Jordens Utvikling.

226_NASA_jorden.jpg

Astrofysikere nå i dag går ut ifra at ”rommet” ble til da partikler som innholdt forskjellige gasser og/eller stoff som skapte en store eksplosjon såkalt ”Big Bang”- teorien, denne eksplosjonen ble/kan da ha blitt skapt av kjemisk reaksjon eller kanskje bare av sammentreffet mellom partiklene. Det som er sikkert er i alle fall at det ble igjen noe som over millioner av tid har utviklet seg til å bli noe av det mest fascinerende mennesket har sett. I forhold til hvor mye vi vet om Big Bang-teorien er det ikke så mye som kan gi oss riktige svar på at denne teorien faktisk stemmer, men en ting som er mer relevant er som dette jeg fant på wikipedia.

At rommet utvider seg betyr ganske enkelt at den fysiske avstanden mellom to gitte objekter øker med tiden. Som en konsekvens av dette må alt innenfor den delen av universet som vi kan observere en gang for lenge siden ha vært samlet på et mye mindre område. Ekstrapolerer vi modellene langt nok tilbake i tid, kommer vi til et punkt der alle punktene innenfor vårt observerbare univers var samlet i et infinitesimalt område. Nøyaktig hvor lenge siden universet var slik avhenger av parametre som for eksempel massetettheten i universet. Med de beste målingene av de relevante størrelsene vi har tilgjengelige nå, finner man at dette var universets tilstand for omtrent 13,7 milliarder år siden. Det er imidlertid all grunn til å tro at modellen bryter sammen før vi kommer til dette punktet, blant annet fordi kvantegravitasjonseffekter blir viktige. Big Bang-modellene sier derfor strengt tatt ingenting om universets tilblivelse, men bør oppfattes som modeller for universets historie og utvikling fra en tett og varm fase fram til dagens situasjon.

Source:Big Bang - Wikipedia

Liv på jorden.

Det finnes utallige ulike arter på jorden, mange har vi enda ikke oppdaget. Er det en mening med at det finnes så mange dyre arter her og at bare en av dem har utviklet det vi kaller for fri vilje, en evne til å styre tankene våre selv. Biologi har aldri vert min sterke side, så de med litt mer kunnskap rundt dette tema må gjerne drøfte dette litt her også.

Det forskningen vår viser, er først og fremst at det nok er langt flere arter på planeten enn de mest nøkterne har anslått, fastslår Vigdis Vandvik. Samtidig tror hun aldri vi vil finne noe endelig tall.

Source: Hvor mange arter finens det på jorden

Menneskets utvikling.

fig12_3.jpg

Flere teorier er innblandet i dette temaet, som jeg skriver over er nok bare en mikroskopisk del av alle de forskjellige både kjente og ukjente teoriene folk har kommet frem til, der ingen kan med sikkerhet si noe om hvilken som stemmer eller om noen av dem stemmer i det hele tatt. Med mye søking på nettet kom jeg frem til flere sider hvor man kunne lese om planeten mars. Flere av disse forteler om historien som sier at det har eksistert vann på denne planeten, og der det er vann finnes også planter. Mars er fra det vi har sett dekket med store kratre. Disse må jo ha oppstått fra noe, så det som det funderes på er om det kan ha blitt forårsaket av meteorer. Viss det var liv der, kan da dette livet ha flyktet fra mars til jorden som på dette stadiet enda ikke hadde gjennomgått kontinent formasjonen, da dette skjedde eller mener dere dette er urelevant.

Stammer vi da fra apene, som har likhetstrekk som fingre, tær osv. som tilsvarer en menneskelig kropp også da forståelsen deres, om hvordan det er mulig å lære en apekatt tegnspråk, å male og andre diverse ting. Kan Gud være årsaken til at vi er her vi er og at han skapte Jorden, Planter, Alle dyr også til slutt Adam og Eva som fikk plikten for å befrukte jorden med mennesker.

Konklusjon med denne tråden.

Hensikten med denne tråden var å få frem alle de ulike versjonene som vi har på hvordan mennesket ble til, og hvorfor vi er på jorden. Også om det er noen andre som tror at det finnes andre livsformer der ute i det store. Hvor stor bortkastning det ville vert med flere univers viss det bare er en av planetene som er befolket. Jeg ville aldri i verden tro at noe så stort bare inneholder en planet med livsformer.

Som X-files ville sagt ”The truth is out there”.

Takk for meg.

Ha en god dag!

I come in peace

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke religiøs. Tror vel på Darwin-teorien tror jeg.

Meninga med menneskene på jorda er å gjøre andre mennesker tilfreds, gjøre noe godt.

Det fins andre livsformer der ute. Det må det gjøre. Utenkelig at vi skal være de eneste.

Lenke til kommentar

om du har skrevet alt det der selv, er det mulig du har gjort mye arbeid forgjenves.... føler på meg at denne tråden kommer til å fort dø ut.

men on topic:

Holder meg til evolusjonsteorien, da vi har plenty av vitenskapelig bevis for at den stemmer.

Lenke til kommentar

Egentlig har jeg ikke peiling. Det er jo sinnsykt masse å tenke på, hvor stort er universet, hvor stopper det?, hvorfor er det?.

Jeg tror det er noen større makter, ikke slikt kirken fremstiller det, men i større grad i form av at vi er i en annen liten verden. Akkuratt som tissemaurene som er fanget i et akvarium. Vi er tissemaurens øverste makt.

Noe er det, vi er ikke her av ren tilfeldighet.

Lenke til kommentar

Takk til alle de som har svart med seriøse svar :) Som jeg skriver tidligere er jeg ikke interessert i deres meninger om tråden men om dens handling :)

om du har skrevet alt det der selv, er det mulig du har gjort mye arbeid forgjenves.... føler på meg at denne tråden kommer til å fort dø ut.

Spar deg for din tåplige meninger om dette blir en god tråd eller ikke, jeg la den ut fordi dette er noe som interesserer meg veldig, og ønsket bare å se om det er noen andre som var interessert. Om jeg har skrevet forgjeves har jeg vertfall ikke skrevet til ingen nyte siden folk har svart på tråden ;)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Hehe, jeg fikk bare med meg slutten dessverre :) ellers er det min store lidenskap, mars teorien jeg nevner har jeg hatt lenge. Kanskje det hadde noen påvirkning det med filmen at jeg ville skrive noe ut her :) Jeg vet ikke, godt du er observang vertfall for jeg tenkte at noen ville spørre om det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...