Gå til innhold

Tungestrekking/forlenging, hvem gjør sånt?


Anbefalte innlegg

Har tenkt på å kutte strengen under tunga for å gjøre den mer "mobil"/lenger i et par år nå men har ikke helt funnet ut hvor jeg kan får gjordt det? har seff sett endel videoer osv på youtube om hvordan gjøre det selv, men det er faktisk helt uaktuelt å la noen som ikke har peil på hva de driver med slippe til.

 

har også hørt om at det går ann å bruke vakuum for å gjøre tunga lenger, men tror ikke det er noe for meg :p men noen som har noe info om det og? en veit aldri... :p

 

har forsåvidt lest litt på Bmezine men syns sida er rotete å finne fram på :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenkte var "hvorfor i all verden vil noen gjøre dette"...

Likevel, om du har problemer med at tunga er for kort eller har vansker for å uttale ord kan du sikkert få en slik operasjon dekket av staten.

Om det ikke er et problem, men at du gjerne vil av en eller annen grunn ha lang tunge (kiss?) Kan du jo starte med å forhøre deg hos en privat øre-nese-hals spesialist?

Eventuelt kan du fake en talefeil og få henvisning av logoped :p

 

Kanskje dette kan gjøres av folk innen tattoo/piercing. De harde gutta der løper vel rundt med kløvet tunge og sånt...

Lenke til kommentar

var litt usikker på om det var noe å gå til legen for men ser ut som jeg skal ta meg en tur fordet :p jeg har og strengen nesten helt ute på tuppen av tunga, og sliter litt med at tunga mi henger igjen på en måte når jeg skal prate litt fort :p

 

og om du skader nervene(noe som det skal endel til for at skjer om du lar en lege/proff gjøre det) vil du kunne få mindre kontroll over tunga. men det her er noe som vanligvis blir gjort for å øke mobiliteten i tunga. dessuten er tunga en muskel om jeg ikke tar feil? så kan helt sikkert trenes opp :) om det er legen som gjør det her/kan henvise deg til sykehus osv så kan han helt sikkert svare på spørsmåla dine om det og. tipper jeg skal bestille legetime til uka da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...