Gå til innhold

connect 3d 9500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte fra PSdate et Connect3D Radeon 9500 non pro.

Minnebrikkene på kortet jeg mottok er arranger i L-form. Det lovet bra.

 

Kortet ble deretter modifisert vha Wizzard sine patchede driverfil.

256 bits buss, 8 pixel pipelines.

 

Forskjellen er særlig merkbar i den siste av fillrate testene i 3DMarks2001.

 

Kortet jeg mottok var ikke låst mhp overklokking , slik at rivatuner kunne brukes direkte. (uten ny bios)

 

Jeg satt til kl. 02 i natt og testet.

 

På en XP2100 @2228 mhz og Radeon9500@9700 330/185 får jeg

13485 i 3DMarks. Ikke dårlig til å koste under 1500 kr, huh. :D

 

Som jeg skrev i en tidliger post har PSdata 50+ igjen av disse kortene.

LØP å kjøp!

 

Geir

Lenke til kommentar

Jeg bestilte mitt fra psdata i går og gleder meg som en unge til og få det.

Og hvis det er som du sier at minnene er i L form og du har velykket klart og softmodde det så er jo det Über fett. Jeg bestilte fra 50+ batchen så da får vel jeg akkurat samme kort som deg :D

 

Kan nesten ikke vente, kortet er:

05.03.03 08.16 ANKOMSTREGISTRERT 0024 OSLO :D

Lenke til kommentar

Har akkurat bestillt meg et 9500np jeg oxo, men nå var jo beholdningen nede i 20+

 

Håper inderlig at jeg oxo mottar et kort med minnebrikkene i L form.. etter hva jeg har forstått tidligere er dette de gamle kortene som fortsatt kan moddes til 9700. Mens derimot de nye kortene som har minnebrikkene rett etter hverandre ikke kan moddes, men bare overklokkes til 9500 PRO

 

Er jeg helt på jordet nå ?? Eller har jeg faktisk klart å få med meg detta ?

:D

Lenke til kommentar

Fremgangsmåten er beskrevet på Wizzard sin side:

http://www.maxdownloads.com/%7Eian/wizzard/

 

 

Jeg lastet ned Catalyst 3.0a og tilhørende XXX.sys filen fra denne side.

 

Jeg sakset følgende:

Run Fillrate tests before changing drivers. You don't need to flash another BIOS.

 

Run the driver installer and update your display drivers. Verify that the (still unmodified) driver works at this point.

Put the hacked driver file into the directory "2KXP_INFBX_xxx" where the driver installer extracted the files to.

Delete the "ati2mtag.sy_" file.

Then update your Display Adapter drivers via Device Manager...

 

Right-click on "Radeon 9700/9500 SERIES"...

Update Driver...

Install from a list...

Don't search. I will choose the driver...

Click "Have Disk" and navigate to the "2KXP_INF" driver directory...

Select the appropriate driver. If you have duplicate entries- choose any it does not matter.

Click "Finish", then reboot

Run 3DMark fillrate tests - expect around 2500 in multitexture fillrate if it worked.

 

Lykke til.

Hvis det ikke går, vil du kunne bruke angreretten og kjøpe 9500PRO eller 9700 når disse kommer på lager igjen.

 

Geir

Lenke til kommentar

Hvorfor brukte du Catalyst 3.0 istede for 3.1 ?

og btw hva for hovedkort har du ?

For jeg har MSI KT4 Ultra hk og det hadde problemer med et Crucial 9700pro ville ikke boote. Mener og ha lest at Radeon har problemer på KT400 chipsett. Så håper da dette kortet funker på mitt hk...

Lenke til kommentar
Hvorfor brukte du Catalyst 3.0 istede for 3.1 ?

og btw hva for hovedkort har du ?

For jeg har MSI KT4 Ultra hk og det hadde problemer med et Crucial 9700pro ville ikke boote. Mener og ha lest at Radeon har problemer på KT400 chipsett. Så håper da dette kortet funker på mitt hk...

 

Regner med nye drivere vil fikse disse Radeon problemene... VIA slapp jo ut noen drivere til det etter det havnet på markedet.

Lenke til kommentar

Stein Erik skrev:

Mens derimot de nye kortene som har minnebrikkene rett etter hverandre ikke kan moddes, men bare overklokkes til 9500 PRO  

 

Den eneste forskjellen mellom 9500 og 9500pro er vist her:

 

radeon_9500_9700_specs_tabell.gif

 

Legg merke til at disse har samme minne- og GPU hastighet. Det eneste som skiller dem er 4 vs 8 pipel pipelines.

 

Oppdatering:

Skjermkortet mitt ville ikke starte når jeg kom hjem fra jobb. 330 MHz ble litt i meste laget, selv om jeg kjørte 3DMarks flere ganger i går med den hastigheten. Jeg stilte det ned til 320MHz.

:cry:

Lenke til kommentar

Okay .. Takk for opplysningen. Hadde misforstått en smule (trodde forskjellen lå i frekvensene i stedet for pipelines).

 

Men uansett.. Håper fortsatt på å få et 9500 kort fra PSdata som kan moddes til 9700... virker jo som flere her på forumet allerede har kjøpt det og fått det til. Gir nærmere oppdatering om det fungerer når jeg får det. Og "når" det fungerer er det bare å sette igang med klokkingen !! :D

Lenke til kommentar

Da har jeg hentet kortet mitt, mitt var også med minnet lagt i L form.

Moddet det med wizzard sine catalyst 3.1 drivere uten problemer. Merket stor forskjell på Fill rate testen. Men på display adapter står det fremdeles Radeon 9500 Series.

Men er det noen program som forteller hvor mange pipelines som er på og slikt sånn som MiXmad skrev tidligere ? Vet at jeg har 256bits bus for det står i RivaTuner men vil vite mer :)

Fikk også klokket opp kortet med RivaTuner så det er ikke noe sperre på det.

Fikk 14147 i 3dmark01 og 4426 i 3dmark03 :D Da var det klokket til

300/600mhz

Lenke til kommentar

Dette skrev Wizzard kunne hende med Catalyst 3.1 patchen.

Men kortet virker som et Radeon 9700.

 

Glad det virket, siden jeg anbefalte detså sterkt :smile:

 

SisoftSandre rapporterer grafikkortet mitt som 9700 med 256 bits minnebus.

 

Jeg tror ikke noen software kan detektere antall pixelpipelines,men økningen i 3Dmarksscore skyldes ene og alene at de fire siste blir slått på av Wizzard sin patchede driverfil.

 

 

 

ahhhh, det er godt å leve :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...