Gå til innhold

Kabel-TV fra GET og HTPC?

Anbefalte innlegg

Da borettslaget mitt har inngått avtale med GET om levering av kabel-tv, blir jeg nødt til å forholde meg til dette. Jeg vet at GET har en egen PVR som visstnok har fått mye skryt, men denne må det betales leie for. Jeg har en HTPC som jeg gjerne vil kunne ta opp programmer fra TV med, men er usikker på om det finnes løsninger som kan kombineres med GET. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der jeg bor, så sender Get fortsatt grunnpakka analogt i kabelnettet. Siden jeg ikke har digitaltv-boks, så passer det fint. :)

Jeg bruker MythTV + et Hauppauge PVR-500 kort til å ta opp fra kabelnettet med.

Når det gjelder DigitalTV, så bruker Get DVB-C, og det finnes TV-kort for DVB-C. Men - Get bruker visstnok NDS (Videoguard?) som krypteringssystem, og så langt så har jeg ikke hørt om noen som har klart å finne en CAM / CI løsning som virker med systemet til Get.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Her sender de bare et fåtall kanaler analogt, skulle dessuten ønske at de ville sende de kanalene som har HD også. Før var ikke Canal+ tilgjengelig her, grunnet begrensninger i kabelnettet, så jeg er jo glad for at GET har gjort det tilgjengelig. Men når det er sagt, så misliker jeg sterkt dette forbrukerfiendtlige systemet med ferdige kanalpakker og egne standarder som fratar folk valgmuligheter.

Håper noen kommer opp med en løsning på dette problemet i nærmeste fremtid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...