Gå til innhold

Forslag til ny spill-pc m/Intel E8500/Q9450

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og leter på etter deler til ny PC som skal være ferdig til Age of Conan kommer ut 20.mai. Den er tenkt brukt til dette spillet, samt fotoredigering og kanskje litt videoredigering etter hvert.

Så langt er disse komponentene til vurdering:

CPU: Intel E8500 og Q9450

Hovedkort: ABIT IX38-QuadGT, X38, Socket-775, GbLAN ATX, Otes, GbLAN, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)x16 (IX38-QUADGT)

Skjermkort: Her er jeg veldig usikker, har fokusert på nVidia's 8800GTX, men er åpen for forslag.

Strømforsyning: CORSAIR Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI (CMPSU-650TXEU)

Minne: PC8500 eller PC6400? Vil PC8500 utgjøre noen merkbar forskjell i ytelse? Vurderer 4 eller 8 GB, men mest sansynlig 4 i første omgang. Skal kjøre 64-bit Vista Ultimate.

Dette er tenkt plassert i mitt gamle kabinett (Chieftec Dragon Medium Tower, DX 01BD), hvis det går.

Grunnen til at jeg spør om råd her er at jeg helst vil unngå å kjøpe komponenter som ikke vil fungere sammen, samt unngå å kjøpe komponenter som ikke er verdt prisen i forhold til ytelse. Har ikke planer om å oppgradere ofte, så vil gjerne ha en PC som holder mål en stund fremover. Pris er ikke det viktigste, men betaler ikke dobbel pris for noe som er marginalt bedre, for å si det sånn.

Håper på noen tilbakemeldinger, sånn at jeg kan komme i gang med bestillingene snart, ser det er vanskelig å få tak i de nye prosessorene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budskjettet hadde vert greit å få vite. ehm. 9800GTX kommer jo ut snart så(visst det ikkje allerede er lansert). Det yter vell litt bedre og er gjerne billigere. cpuen er grei. Skal du kjøre sli må du ha nForce hk fra nvidia.

Har ikke planer om å kjøre SLI, og har inntrykk av at hovedkort med intel brikkesett er mer stabile? Budsjettet er ikke så viktig, men kan vel si rundt 10000.

Ellers, noen synspunkter på forskjeller i ytelse mellom E8500 og Q9450? E8500 har høyere klokkefrekvens og er billigere, mens Q9450 har fire kjerner. Hva er best med tanke på spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...