Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge bilstereoen inn i en kasse

Anbefalte innlegg

Jeg har et komplett bilstereoanlegg liggende hjemme, og det ser ikke ut til at jeg blir å sette det inn i en ny bil med det første. Dermed tenkte jeg å bygge alt sammen inn i en kasse som jeg kan ta med meg og bruke som anlegg i f.eks. hagefester, på hytta osv.

Det jeg har er altså en cd-spiller, forsterker, frontsett og et par 6"x9". Hvor får jeg tak i en omformer fra 12 til 220V? Og har noen tips ang hvordan kasse bør bygges? Har ikke gjort noe slikt før, men kan da ikke være FOR vanskelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En middels PC-strømforsyning klarer vel rundt 18A på 12V. Det vil da gi 216W totalt. Kraftigere PSU-er kan gi mere og da kanskje opp i 40A. Dvs. 480W. Skal du ha mere så regn med å betale MYE.

PC PSU er som sagt ikke idéelt men det er det rimeligste. Et annet alternativ er å kjøpe ett eller flere fritidsbatterier/bilbatterier som du lader og bruker når det trengs.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Trenger det motsatte av den vekselretteren, slik at jeg kan plugge den inn i en 220V stikk-kontakt. Om man får det til samme prisen (rundt 500,-), blir vel det langt rimeligere enn et bilbatteri og lader? Hvor stor utgangseffekt tror dere jeg trenger? Har ikke noen sub, så skulle vel ikke trenge mer enn 300W?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...