konsulen Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Hallo, Per i dag har jeg Canon EOS 350D som jeg bruker sammen med Canon 17-55mm/F2.8 IS USM (for øvrig er et meget bra objektiv). Jeg har også andre objektiver, men dette er det jeg bruker klart mest. Jeg lurer på om tiden er moden for et nytt kamerahus. Tyngdeforholdet mellom nevnte objektiv og EOS 350D er ikke godt, og vurderer derfor Canon 30D (ikke interessert i å bruke 10.000 på 40D). Er interessert i erfaringer fra andre som har gjennomgått overgangen fra EOS 300D/350D til 30D. Foruten bedre grep, større skjerm, mindre støy ved høye ISO-verdier og generelt bedre byggekvalitet, er det noe annet dere vil nevne og som dere kanskje ble positivt overrasket over da dere fikk 30D? Jeg så også at Japanfoto hadde et kjempetilbud på Canon 30D for et par uker siden. Dette tilbudet har nå gått fra 3999 til 4999, som jo fortsatt er en ok pris. Er det noen som kan se for seg et tilsvarende tilbud i nær fremtid fra Japanfoto eller andre aktører? Endret 21. mars 2008 av konsulen Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Regner med at det tilbudet forsvinner når JP går tom for 30D, det er jo mulig at andre butikker blir å dumpe de siste modellene de har av 30D men jeg ville ikke ventet på det. Har sjøl oppgradert til 30D fra 350D og er godt fornøyd, Det jeg ble mest fornøyd med da jeg prøvde 30d var lyden, du hører at det er en annen prisklase. 30D er større og bedre å holde i lettere å bruke, du slipper å unna menyer og masse trykking. Bedre egenskaper på høy ISO men merker ikke noe på generel bildekvalitet. Bedre søker. 5 bps hvis det er noe du har bruk for. ellers er det vel en 2-3 tråder om samme tema der dette har hvært diskutert heftig den siste måndem Lenke til kommentar
pederk Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Gikk fra 350D til 30D for nesten et og et halvt år siden. Angret på det, siden jeg heller skulle ha lagt mer penger i optikk, men det er sikkert ikke tilfellet for deg. Ting jeg liker bedre ved 30D: Større søker, større skjerm, tommelhjul (genialt!), display og knapper på toppen, flere hakk for innstilling av ISO, lærgrep og så videre. Mye som er bedre ved 30D. To ting som er negativt med 30D er av/på-knappen som er lett å komme borti og at skjermen har en svak, grønn colour-cast. Ting jeg liker bedre ved 350D: Av/på-knappen og grepet. Jeg har 1cm for korte fingre for 30D tror jeg. En liten irritasjon til tider. Endret 22. mars 2008 av pederk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå