climbatize Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei, jeg er på Tg og klarer ikke å slå på PC-en :S Tror det er noe galt med ledningen fra hovedkortet til av/på - knappen eller fra strømtilførselen til av/på - knappen. Hva heter denne kabelen, og kan man få kjøpt den på en vanlig elektronikk - forhandler? Takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det er en vanlig av/på bryter. Har aldri vært borti at denne har tatt kveld. Dobbel sjekk vet å kortslutte pinnene som denne kabelen er koblet til, ikke kortslutt mer enn 2-3 sekunder. Hvis PC-en ikke starter er det bare å begynne å feilsøke. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 skru på dataen med reset knappen da vel. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 klip over kabelen og press ledningene sammen Eller kortslut punktet på hk Lenke til kommentar
climbatize Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 kk, takk for svar, men hvordan finner jeg kabelen og hvordan kortslutter jeg pinnene?? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Det er en mengde små kabler som kommer fra fronten av kabinettet. En av disse skal være merket noe som PWR-SW. Dette parret blir kortsluttet når du trykker på power knappen. Får du ikke liv når du kortslutter denne er det enten hovedkortet som er gåent eller strømforsyningen. For å teste strømforsyningen trekker du ut den 20 eller 24-pins strømkabelen. En av lederne er grønn, og denne starter strømforsyningen når den legges til GND. (Sort) Prøv å kortslutt grønn mot en sort så ser du om det er liv i strømforsyningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå