Gå til innhold

Oppsett til oppgradering av PC-en

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC-en. Jeg holder på med litt videoredigering, fotoredigering og spilling (battleflield 2142, cs etc.) så har jeg funnet et opppsett på oppdatering. Jeg trenger ikke mer harddiskplass og strømforsyningen er på 400w holder det? Her ser dere oppsettet, hva syns dere. Noe som skal byttes ut? vil ikke betale for mye.

Skjermkort

Hovedkort

3 av disse rambrikkene(Er det ikke sånn at man ikke får bruk for 4gb ram med 32 bit windows xp home edition? ikke på spill engang? for da kjøper jeg heller 4 om jeg får bruk for det

Og til slutt prosessor

Holder strømforsyningen min? og noen som vil endre på noe? Takker for alle svar på forhånd og håper de kommer litt fort XD

post-156620-1206130250_thumb.jpg

Endret av gusdan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet holder om du ikke skal spille spill som krever mer enn battlefield.

Rambrikkene: Vile tatt noen litt kraftigere, er litt utdaterte de du har valgt der.

Er ikke sikker på om psu-en din holder. Vile nok ha valgt 500 watt.

Lagde et litt bedre oppsett til deg

Det oppsettet du hadde valgt er veldig utdatert så vile ikke ha kjøpt en pc som var helt utdatert når jeg skulle forbedre den jeg hadde.

post-130218-1206138474_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Skjermkortet holder om du ikke skal spille spill som krever mer enn battlefield.

Rambrikkene: Vile tatt noen litt kraftigere, er litt utdaterte de du har valgt der.

Er ikke sikker på om psu-en din holder. Vile nok ha valgt 500 watt.

Lagde et litt bedre oppsett til deg

Det oppsettet du hadde valgt er veldig utdatert så vile ikke ha kjøpt en pc som var helt utdatert når jeg skulle forbedre den jeg hadde.

Hvorfor byttet du ut skjermkort og hovedkort?

Lenke til kommentar
Skjermkortet er det samme bare et annet merke.

Hovedkortet var litt billigere og like bra. :)

Hvorfor må jeg bytte ut psu'en? på oppgraderingspakkene anbefaler de 350w, jeg har jo 400w, skulle ikke det holde?

Lenke til kommentar

400w holder lenge til det oppsettet du har satt opp nå, så bruk den du har...

Pcen vil fint kunne spille battleflield 2142....

Og ja det er ikke vits å kjøpe mere en 3gb ram når du har 32bit OS..

Kjøper du 4gb får du brukt litt under 3,2gb

Her er har jeg satt opp et billig og helt greit oppsatt:KOMPLETT

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Det som er viktig for meg er at PC-en skal kunne gjøre de oppgavene jeg har satt opp i øverste tråd og at jeg skal kunne oppgradere den senere, sånn at jeg ikke sitter igjen med en som jeg har nå:

Sokket 754 AMD - utgått(2ghz enkjerne)

AGP skjermkort - snart utgått?

Støtter kun 1,5gb ram... klikker når jeg kobler i 2gb

Lenke til kommentar

Har du testet hovedkortet? for jeg valgte gigabyte hovedkortet p.g.a hva folk sa om det.(litt viktig.)

Hvedkortet valgte jeg på grunn av samma grunn og at jeg likker gigabyte best selv...

Men ser at den bare støtter prossesor opp til 2,6Ghz :hmm:

Men alle AM+ korta står det at max støtter 2,6Ghz, må vere noe feil med teksten :/

Er ikke sikker der, men på mutern sin pc sto det at max støtta 2,6Ghz. Men putta inn en CPu på 3Ghz uten problem.

Lenke til kommentar

Har du testet hovedkortet? for jeg valgte gigabyte hovedkortet p.g.a hva folk sa om det.(litt viktig.)

Hvedkortet valgte jeg på grunn av samma grunn og at jeg likker gigabyte best selv...

Men ser at den bare støtter prossesor opp til 2,6Ghz :hmm:

Men alle AM+ korta står det at max støtter 2,6Ghz, må vere noe feil med teksten :/

Er ikke sikker der, men på mutern sin pc sto det at max støtta 2,6Ghz. Men putta inn en CPu på 3Ghz uten problem.

Det må vel være feil skrevet på komplett? de støtter jo quad!

EDIT: hvis du ser på det første abit hovedkortet i am2 ikke + står det jo at det støtter 1000mhz

Endret av gusdan
Lenke til kommentar

ER bare å drittei den teksten, riktig buss hastighet er jo 1000Mhz på AMD prossesorer....

Men hadde godt får det hovedkortet, 3-4 gb med 800MHZ ram, en AM2 6000+, og en 8600gt med 512mb minne...

Blir jo som oppsettet mitt...

Men når jeg ser på oppsettet du satt opp, ser jeg at du har satt om minne med 667mhz. Er berde å gå for 800Mhz som koster det samma....

Men vis du skal oppgradere senere et det bedre å kjøpe et sett med 2x2bg minne på 800mhz, så du får kjørt 8gb uten å kaste de 3 minnebrikkene dinne senere...

eks.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074

En prossesor på 6000/ 3Ghz på 2 kjerner trenger du heler ikke å oppgradere før de må har 4kjernes prossesor

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Ok, da blir oppsettet(rett meg om jeg gjør noe dumt)

Gigabyte hovedkortet

Minnebrikker

Prosessor(skulle tro den holder?)

Skjermkort(likte at folk har sagt så mye bra om det og at det har vunnet priser, pluss at jeg egentlig er glad i XFX :D Hva syns folkza her om det da? :D

Det funker fint det...

8600gt er det samma vilket merke du tar, vil du ha XFX så tar du det :thumbup:

Minnet er at utmerket produsent...

2,5Ghz burde fint vere kraftig nok...

Da er det bare å velge HK...

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Ok, da blir oppsettet(rett meg om jeg gjør noe dumt)

Gigabyte hovedkortet

Minnebrikker

Prosessor(skulle tro den holder?)

Skjermkort(likte at folk har sagt så mye bra om det og at det har vunnet priser, pluss at jeg egentlig er glad i XFX :D Hva syns folkza her om det da? :D

Det funker fint det...

8600gt er det samma vilket merke du tar, vil du ha XFX så tar du det :thumbup:

Minnet er at utmerket produsent...

2,5Ghz burde fint vere kraftig nok...

Da er det bare å velge HK...

Valgte jo hovedkortet fra gigabyte

Lenke til kommentar
Med dette opsettet, vil jeg da kunne kjøre battlefield på full grafikk? (1400*900)? :D

Ja, det skal vel ikke bli noe problem....

Vil det være stor forskjell med pc8500 ram? slik som DETTE settet?

Nei, minnet vil kjøre på 800Mhz uansett vis du ikke overklokker det...

Og det er dobelt så dyrt også, så 800mhz er mye bedre i pris/ytelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...