genialt Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Noen som vet hvor jeg kan få tak i tørris? Skulle gjerne ha eksperimentert litt mer med overklokking. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Vil du ha flytende nitrogen - send meg et pm Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Tess, AGA, "partyartikler-leverandører", osv. Ta deg en tur på gulesider, så ringer du rundt og forhører deg på pris og form(små pellets, blokker, store pellets o.l). Rundt 40-60 er vel en normal pris vil jeg tro, for små pellets. Det er best, og mye enklere å jobbe med. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hva er best egentlig, tørris eller nitrogen? fordeler og ulemter? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Tørris: ~-80C - Lettere å oppbevare, og muligens å skaffe. LN2: ~-192C - Må ha dewar, men åpner i gjengjeld for høyere frekvenser. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Tørris er mye mindre farlig å håndtere enn LN2. Dewar skal visstnok være svindyrt. LN2 er forsåvidt lett å håndtere, men det kan være veldig farlig om det kommer i kontakt med f.eks hånda di. Endret 26. mars 2008 av todda7 -2rst1- Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 ja vist det kommer i kontakt med hånden, men er det ikke slikt at i en liten mengde og det helles på hånden vil det ikke komme bortig? det vil sveve over hånden og fordampe? mener å hsuke at vi eksperimenterte litt på dette i fysikken på vgs for MANGE år siden... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 ja vist det kommer i kontakt med hånden, men er det ikke slikt at i en liten mengde og det helles på hånden vil det ikke komme bortig? det vil sveve over hånden og fordampe? mener å hsuke at vi eksperimenterte litt på dette i fysikken på vgs for MANGE år siden... Mulig, men jeg ville ikke prøvd Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 bobler vel bare rundt på hånda om du heller på litt, men om du dypper nevan nedi så trur jeg ikke det bobler så mye: p Lenke til kommentar
Megern Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Skal ikke si at jeg er en ekspert på emnet, men det har vel noe med at flytende nitrogen sin temperatur er i så stor kontrast med kroppstemperaturen din. Så når flytende nitrogen kommer mot hånda så vil den flytende nitrogenen fordampe til gassformen. Mener det er noe i nærheten. Mulig jeg forklarte litt klumsete. Edit: Heter Leidenfrost effekten Endret 26. mars 2008 av Megern Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Så lenge du holder hånden i en vinkel (mot gulvet) og heller små mengder N2(L) så skal det gå bra. Det vil dannes et lite lag med gass mellom hånden og N2(L) som hindrer at du får alvorlige skader. Røft og grovt fortalt. Tørris kan du få tak i fra bl.a. Tess, AGA og YARA. Husk å isoler skikkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå