Gå til innhold

Spørsmål angående betalte spørreundersøkelser

Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Hei.

Jeg søkte litt på nettet i dag å kom over noen interesante sider.

http://highestpaysurveys.com/?hop=lifesmart

http://www.surveytemple.com/

Disse sidene hevder at du kan tjene penger på å svare på spørreundersøkelser som du får tilsendt. Dette virker jo ganske interesant om det faktisk funker og man tjener noen tusen i måneden :roll: (kanskje lit store forhåpninger).

Er det noen her som har testet disse sidene og kan bekrefte at de funker? evt hvor mye tjener man i måneden?

Håper på raskt svar:)

mvh

Longbeer

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet og forumstyret å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en pm til den aktuelle moderator. Eventuelt p_report.gif moderatoren eller klag moderator inn for forumstyret på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte.

Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet

Lenke til kommentar
Du bør satse på sider som ikke krever betaling for å få tilgang til markedsundersøkelser. Norske markedsundersøkelser skal visstnok være relativt godt betalt har jeg lest på nettet. Så du får google litt :)

Nei, norske «betaler» ikkje penger, men gir poeng som kan vekslast inn i ting. Dessutan er ikkje det nok aktørar på det norske markedet til at det er noko særleg «ekstrainntekt» å hente, men det er jo sjølvsagt kjekt å få velge seg ein CD av og til. Utenlandske har eg ikkje så mykje greie på.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vet ikke hvordan det er nå om dagen, men før i tiden fikk man typisk betalingen for slike tjenester sendt i form av en sjekk i ny og ne, og typisk var verdien på sjekken såpass lav at etter å ha betalt de skyhøye gebyrene i norske banker for å veksle dem så skulle man nesten være heldig om man hadde noe igjen for styret. Eller kanskje man får betalt over paypal nå for tiden? Er jo tross alt 2008.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Åhh! Jeg elsker markedsundersøkelser! Siden jeg har lang utdannelse innen markedsføring og markedsundersøkelser, så vet jeg svakhetene til disse undersøkelsene! De er mange, så det går fint å lage masse gjøn med disse! F.eks har jeg ennå ikke opplevd noen filter for ulogiske svar, så jeg er vanligvis ei 18 år gammel jente med dr.grad fra barneskolen med 1 million i lønn og jobber som sykepleier.

Fikk denne på mailen min her en dagen; http://survey.confirmit.com/wix/p889823404...34&reid=311 som yrke fylte jeg ut "annet" og skrev "sosialen", faktisk så var dette dataprogrammet laget slik at alle påfølgende spørsmålene var relatert til "sosialen" som arbeidsplass. Det er fullstendig verdiløst for dette firmaet at jeg uttaler meg om arbeidsmiljøet o.l. for "sosialen".... Men artig var det! Anbefaler å klikke på linken og være litt kreativ i yrket, hva med "boms", "sofasliter" eller "uteligger"? Hehe... De har neppe verre sanksjonsmuligheter ovenfor deg enn at de sletter deg fra epostlista! Det trenger ikke være en ekte epostadresse i første side, [email protected] holder i massevis, dette er bare en adresse de ellers ville ha brukt til å sende deg flere sånne undersøkelser. :evil:

Sa ja til TNS Gallup skulle sende sånne spørreskjemaer i posten (mest pga at en kamerat som jobber der spurte meg), etter en ganske kjapp stund gikk jeg lei og kasta dem. Da de ringte å spurte hvor det ble av det de sendte meg, sa jeg at jeg gikk lei og at de kunne spare seg for papiret - tiltross for det sendte de meg enda et skjema... Da gikk det en faen i meg og så etter noen seriøse sider dekorete jeg resten av sidene med Sælbumønstre, hakekors og andre obskure symboler og sendte tilbake, DA ble jeg sletta av postlista deres...!

Endret av hypnotize7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...