atif12 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei! Jeg har NetCom SuperTalk med NetCom Venner. Idag har jeg hatt 5 samtalebrudd. Dette blir jeg veldig iritert over for jeg må ringe opp hver gang. Dette har også skjed når jeg ringer innen Tråløs Familie. Noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Testet med en annen telefon ? Kan jo være den som tuller også .. slitt sim, dårlig dekning .. mye det kan være. Om du ringer innenfor trådløs familie eller ikke har ikke noe å si. Du kan jo ringe Netcom og høre om de har hatt noen problemer. Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg så på NetComs driftsmeldinger og der står det ikke noe. Og det er ikke bare jeg som har dette probleme, andre som jeg kjenner har det også. En annen sak jeg har merket er at samtalene brytes når jeg har snakket i ca 20-30 minutter. Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg så på NetComs driftsmeldinger og der står det ikke noe. Og det er ikke bare jeg som har dette probleme, andre som jeg kjenner har det også. En annen sak jeg har merket er at samtalene brytes når jeg har snakket i ca 20-30 minutter. kunne nesten virke som det er med vilje slik at kunden må ringe opp igjen og da koster det er oppstartsavgift hver gang. hadde ringt til netcom og klaget på dem, etter jeg hadde testet med en annen mobil f.eks. selv har jeg også netcom venner men har aldri ringt mer enn maks 5 min så jeg har ikke opplevd å bli brudd slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei! Jeg har NetCom SuperTalk med NetCom Venner. Idag har jeg hatt 5 samtalebrudd. Dette blir jeg veldig iritert over for jeg må ringe opp hver gang. Dette har også skjed når jeg ringer innen Tråløs Familie. Noen som vet hvorfor dette skjer? Hva slags abonnement du har spiller ingen rolle. Vanligste årsaker til brudd er: - lav feltstyrke pga innendørs eller i radioskygge - interferenser fra nabositer, hvis du er høyt i terrenget. - manglende kapasitet i nettet pga mange brukere. Sist ankomne brukere kan bli tildelt frekvenser eller tidsluker med dårlig S/N-forhold og da er sjansen for brudd stor. Hvis du er i et slikt omåde eller beveger deg inn i et kan du bli brutt. - at det er noe feil med telefonen din. Hvis du blir brutt mens du snakker til en annen mobil kan det godt tenkes at bruddet skjer i den andre enden, dvs at du er uten skyld i bruddet, for å si det på den måten. Driftsmeldingene til NetCom tar ikke hensyn til slike lokale, tidvise variasjoner i dekningen. Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Det er ikke noe med dekningen eller noe sånt. For hver gang når samtalen brytes har det gått like lang tid som forige gang når det skjedde. Kanskje NetCom har en grense på hvor lenge mann kan snakke? Men det jeg vil frem til er at når jeg ringer innen Trådløs Familie brytes det aldri, vi kan snakke over en time om vi vil. Lenke til kommentar
BeckyBecks Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er ikke noe med dekningen eller noe sånt. For hver gang når samtalen brytes har det gått like lang tid som forige gang når det skjedde. Kanskje NetCom har en grense på hvor lenge mann kan snakke? Men det jeg vil frem til er at når jeg ringer innen Trådløs Familie brytes det aldri, vi kan snakke over en time om vi vil. Hei! NetCom har ingen samtalegrense i så måte at de bryter samtalen intensjonelt. Har hørt om at det hos en nyoppstartet operatør for noen år siden, var samme problemet, dette pga simkort feil. Du kan jo sjekke simkortet da. Dersom du ringer NetComs kundeservice, så vil helt sikkert deres tekniske avdeling sjekke at det ikke er noen feilkoblinger på ditt abonnement. Alt kan løses Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå