Rambol Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei. Når jeg skal sende en sms fra min nokia n95 fremgår det at jeg kun kan skrive 160 tegn i en enkelt sms (før jeg går over til 2 sms'er). Når jeg mottar sms'er fra venner så virker det som om de har mulighet til flere tegn uten at det blir sendt som 2 sms'er. Er det forskjell på antall tegn i en sms fra en operatør til en annen ? Jeg har et SmartTalk abb fra NetCom. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 En sms har en maksgrense på 160 tegn uansett operatør. Sikker på at vennene dine ikke sender MMS, da kan du ha 1000tegn. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 ok, var ikke klar over det jeg. Ser bare ut som om meldingene deres er litt lengre når jeg får de på tlf...men har aldri giddet å telle alle tegnene....men da vet jeg det..takker for svar. Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hvis du mottar en mld med over 160tegn, vil telefonen din automatisk sette sammen meldingen slik at det ser ut som det bare er en melding. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Spørsmålet er vel om det er mogeleg å sjå på telefonen at ei melding er sendt som fleire tekstmeldingar. Har du ein gammal telefon vil teksten derimot komme som to tekstmeldingar. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jupp, gamle telefoner viser meldingen som flere separate meldinger. "Del melding 1/2 blablabla...." Mens de fleste telefoner i dag setter vel sammen dette automatisk, så man merker ikke noe til det.. En SMS på 165 tegn vil bli taksert som 2 meldinger fordi maks lengden pr melding er på 160 tegn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå