Gjest member-60584 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Da spillet var under utvikling håpet jeg at de sku gjøre byan litt mer folksom og kanskje til og med ha NPCer som vaser rundt i landskapet fra by til by. Alt de gjore var å gi de 3 NPCan i hver by jalla ting å gjøre som å skyte pil og bue inne i sitt eget hus. Så jeg spiller ikke oblivion lenger siden det er så og si identisk til Morrowind som jeg spilte meg lei etter 1000 talls timer. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Readme-filen kan forklare dette bedre enn jeg noensinne kan, men i bunn og grunn betyr det at du går opp i level uten alt styret med levelup-skjermen og økning av attributter og slikt. Attributtene går opp automatisk etter hvert som du øker ferdighetene dine. Hmm... Tar ikkje OOO seg av dette? Det gjør han i alle fall her! Her går alle mine attributes opp i hytt å pine når eg får høgere lvl i major og minorskills. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Readme-filen kan forklare dette bedre enn jeg noensinne kan, men i bunn og grunn betyr det at du går opp i level uten alt styret med levelup-skjermen og økning av attributter og slikt. Attributtene går opp automatisk etter hvert som du øker ferdighetene dine. Hmm... Tar ikkje OOO seg av dette? Det gjør han i alle fall her! Her går alle mine attributes opp i hytt å pine når eg får høgere lvl i major og minorskills. OOO skal fjerne levelscaling, men ikke fikse hvordan man levler. Du må ha innstalert en level mod i tillegg. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Readme-filen kan forklare dette bedre enn jeg noensinne kan, men i bunn og grunn betyr det at du går opp i level uten alt styret med levelup-skjermen og økning av attributter og slikt. Attributtene går opp automatisk etter hvert som du øker ferdighetene dine. Hmm... Tar ikkje OOO seg av dette? Det gjør han i alle fall her! Her går alle mine attributes opp i hytt å pine når eg får høgere lvl i major og minorskills. OOO skal fjerne levelscaling, men ikke fikse hvordan man levler. Du må ha innstalert en level mod i tillegg. Korrekt. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Så er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Burde jeg prøve noen andre rollespill som gir en bedre opplevelse? Kanskje rollespill med såkalt XP hadde vært noe, men du finner vel ingen SP spill som har det? Ingen einspelar-rollespel som har XP? Kan eg basert på dette, samt det at du trekk fram WoW som eit døme, anta at dette er ein relativt ny sjanger for deg? Dei aller fleste rollespel brukar XP...og dei fleste kjente er betre enn Oblivion. Og WoW. Det kjem litt an på kva du er ute etter, sjølvsagt. Oblivion og WoW er polerte og lett tilgjengelege spel, som utvilsomt passar mange spelarar. For min del, anser eg ikkje WoW eingong å vere eit fullverdig medlem av sjangeren. WoW, og andre MMORPGar, klarar ikkje å skape verken ei truverdig spelverd eller ei engasjerande historie. Det går berre ikkje når trollmenn og dverg-krigarar kjem bort til deg og seier ting som "heal plx", eller "buy cheap gold here: www...", eller "LOL", og dei grusomme skurkane du overvinn "respawnar" 10 minutt etterpå for at nye grupper skal få overvinne dei òg. Når det gjeld Oblivion, er eg einig i at det er dødt. Livlause, generiske og gjennomsiktige NPCar, ei spelverd som ikkje gjenkjenner deg eller det du har gjort, masse autogenerert innhald, osb. gjer at dette er ein lettvektar når det gjeld RPGar. Der er mange gode alternativ, eg foreslår at du leitar litt rundt i foruma, der er stadig folk som spør etter RPG-anbefalingar. Mine personlege favorittar er Gothic-serien, men det kan hende at desse spela blir litt vel vanskelege å komme inn i for ein som er ny i sjangeren. Kanskje Knights of The Old Republic-spela kan passe? Ellers har du jo Neverwinter Nights-spela, som er meir tradisjonelle Dungeons and Dragons-RPGar. Forgjengaren til Oblivion, Morrowind, er òg ein vesentleg betre RPG, sjølv om han slitt litt med nokon av dei samme problema (livlause NPCar, og ei spelverd der du etterkvart vil kjenne deg einsam). Dersom du ikkje er redd for litt røffe kantar og ein litt uvant spelestil, kan du jo gå rett på Gothic 2, som er den beste RPG-en for PC. Kay Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Dersom du ikkje er redd for litt røffe kantar og ein litt uvant spelestil, kan du jo gå rett på Gothic 2, som er den beste RPG-en for PC. Kay Er jo helt inviduelt hva man synes er best. Har selv ikke prøvd Gothic 2 (bare 3), men skal kjøpe det når jeg kjøper ny PC (krever ikke spillet en del for å kjøre på max?). Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Readme-filen kan forklare dette bedre enn jeg noensinne kan, men i bunn og grunn betyr det at du går opp i level uten alt styret med levelup-skjermen og økning av attributter og slikt. Attributtene går opp automatisk etter hvert som du øker ferdighetene dine. Hmm... Tar ikkje OOO seg av dette? Det gjør han i alle fall her! Her går alle mine attributes opp i hytt å pine når eg får høgere lvl i major og minorskills. OOO skal fjerne levelscaling, men ikke fikse hvordan man levler. Du må ha innstalert en level mod i tillegg. Ja, , stemmer det, ja... Eg har KCAS. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 ahh for en deilig følelse og spille Oblivion, men blir farlig hektet på det Har akkurat begynt som Nord , Thief level 2 , joinet Dark Brotherhood ganske kjapt gjort 7 -8 oppdrag for dem Men om jeg hadde fks valgt barbar i begynnelsen , ville jeg da fått samme missions i dark brotherhood? eller baseres oppdragene på alt fra rase og yrke? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 ahh for en deilig følelse og spille Oblivion, men blir farlig hektet på det Har akkurat begynt som Nord , Thief level 2 , joinet Dark Brotherhood ganske kjapt gjort 7 -8 oppdrag for dem Men om jeg hadde fks valgt barbar i begynnelsen , ville jeg da fått samme missions i dark brotherhood? eller baseres oppdragene på alt fra rase og yrke? Er nok akkurat de samme oppdragene. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg har Oblivion til Xbox 360 og må si at det er nok et av yndlingsspillene til 360. Det er muligheter på muligheter, og alt du gjør gir konsekvenser. Som skrevet tidligere i tråden, utforsk huler osv, og gjerne hold halveis på med flere quest samtidig. De gangene jeg ikke kommer på noe spesielt jeg har lyst å gjøre liker jeg å bare løpe opp på et eller annet fjell og se utover, det er jo ekstremt stilig. I tillegg kan du prøve å samle diverse planter og ingridienser og mikse de. Etter hvert som du får bedre skill kan du blande mer forskjellig, lage egne navn på drikkene osv. Jo høyere skill jo mer får du også solgt de for! En veldig grei måte å tjene penger på "ærlig" vis på spillet... Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 En ting jeg elsket å gjøre på Oblivion når jeg spillte det var å leke snikmorder. Jeg gikk rundt på veier om natta og gjemte meg bak busker og trær. Med en gang jeg hørte eller så noen folk listet jeg meg bak en stein eller en busk slik at de ikke kunne se meg. Så drog jeg fram den heftige buen min og siktet inn. Vips så lå den stakkars personen død på veien med en pil gjennom munnen. Dette var alltid like morro! Visst du laster ned en eller annen mod vil ikke vaktene være ute etter deg uten at noen så deg drepe noen. Med denne moden ble "snikmorder-greia" enda mer underholdende. Jeg gikk rundt i byer om natta og låste meg inn i tilfeldige hus. Her fannt jeg såverommet. Jeg drog fram den utrolig vanvittig fantastiske buen min og veltet en vase med en pil. Dette vil, visst du er heldig, vekke den sovende personen. Nå begynner morroa. Du springer rundt i huset og gjemmer deg mens personen prøver å finne deg. "Who's there?!". Visst han ser deg er det bare å drepe fyren. Spilleglede! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Bare så idiotisk at vaktene har overnaturlige krefter når man ikke har mods. Dreper jeg en uten vitner lang ute i skauen så er de ute etter mer. Slike ting legger en stor demper på et slikt spill spør du meg. Det er derfor jeg savner slike mods til ps3, da jeg liker best å spille det på den... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Bare så idiotisk at vaktene har overnaturlige krefter når man ikke har mods. Dreper jeg en uten vitner lang ute i skauen så er de ute etter mer. Slike ting legger en stor demper på et slikt spill spør du meg. Det er derfor jeg savner slike mods til ps3, da jeg liker best å spille det på den... Enig. Jeg synes spillet er ganske dårlig uten mods. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) hvis du synes det er stress med levling kan du prøve og få buggen min. jeg slo til en mens jeg redda martin i første oppdrag i main quest da hoppte jeg fra 2 til 10 i level, dog min lille panter ikke fikk poeng eller noe slikt. det vil si jeg er overpowered nå EDIT: gidder noen ta en tit på problemet mitt som nå er løst Endret 3. juni 2008 av NarilS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå