abene Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 XdN Tweaker er et gratis program som gir rask tilgang til innstillinger i Windows. Les mer Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 XdN Tweaker er et gratis program som gir rask tilgang til innstillinger i Windows. Les mer Jeg liker denne sida ganske godt til tweaking: http://www.tweakxp.com/ =) Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Fikk litt bakoversveis når jeg så dette programmet på førstesiden til hw.no. Hehe, gammel kompis som har laget det. Hadde aldri trodd han skulle få til noe som fler enn bare kompisene bruker Jeg får vel teste det jeg også da :-D Lenke til kommentar
investor Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 hvorfor ikke bare lære seg windows og gjøre alt dette UTEN et tredjepartsprogram???????! ser INGEN vits å bruke et tredjeparts program til å gjøre innstillinger man kan gjøre i windows med windows innebyggde software!!!! Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 hvorfor ikke bare lære seg windows og gjøre alt dette UTEN et tredjepartsprogram???????! ser INGEN vits å bruke et tredjeparts program til å gjøre innstillinger man kan gjøre i windows med windows innebyggde software!!!! Fordi det er enklere å bruke et program som dette? Lenke til kommentar
GloFF Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Etter mitt første møte med Vista, som forøvrig ble ganske kortvarig, så er vel egentlig slike programmer som et must å regne. WinXP er jo renheten selv i forhold og trenger ikke slike programmer. Det eneste jeg har å klage på i forhold til WinXP og Windows generelt er alle disse gjemte innstillingene i registeret som man må lese side opp og side ned om i tweakguides, men heldigvis finnes det et hav av programmer som gjør den prosessen så meget enklere. Registeret burde forøvrig vært avskaffet, tåpelig påfunn. Men alt i alt, takk til folk som faktisk lager slike programmer fordi stort sett er dem sjelden unyttige. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Nå har ikke jeg Vista, men til Xp har jeg klart meg fint med registeret. Såklart blir det mye lettere å utføre endringer med slike programmer, men samtidig mister en litt av kontrollen, spesielt hvis en har flere slike programmer, man glemmer fort hva man har stilt inn. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Registeret burde forøvrig vært avskaffet, tåpelig påfunn. Fullstendig enig, men det er kanskje ikke bare-bare å "fjerne" dette siden det er et kritisk lag i Windows som OSet trenger. Lenke til kommentar
GloFF Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Nei, sånn det er nå kan man ikke akkurat fjerne registeret, hehe. MS burde sluttet med det, det er ineffektivt og altfor mye lureri kan gjemmes der. Programmer skulle ikke hatt behov for å installeres, dem skulle bare blitt pakket ut og alle nødvendige filer programmet trenger ligger i samme mappe. Dette igjen gjør OSet svært kompatibelt med gammel software og det er meget enkelt å ta backup av ting. Man kan jo spørre seg hvorfor man har f.eks antivirusprogrammer .. vel, jeg vil si det er fordi OSene er så rotete at man trenger mer rot for å lete i rotet etter mer rot som skaper så mye rot at man ikke vet hva som er rot eller ikke rot etter en rotete stund med bruk av alt rotet som igjen roter til rotet enda mer og man trenger rotete software for å rydde i rotet som aldri burde funnet sted hadde ikke disse rotete folkene funnet opp et rotete system som bare er rot og trenger rot for å rydde i rotet. Det blir mye rot av slikt. Og angående slike verktøy som XdN Tweaker, så er det blitt nødvendig fordi alt bare er blitt rot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå